Ga naar inhoud

adsl aanleg wat heb je er voor nodig ???


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik had een vraag een vriend van mij wil binnenkort adsl aanschaffen maar wat heb je hiervoor nodig ? Hij kon namelijk ook voor een doe het zelf pakket kiezen, maar wij weten zo niet wat hierbij nog komt kijken is het net een soort ISDN Is dit hetzelfde als de kabel ? Een modem met een ethernet kaart ? Of heb je er nog meer dingen voor nodig want hij heeft namelijk bij zijn huidige provider adsl opgevraagd maar daar kosten een ethernet kaart een kleine 250 euro nou vindt ik dat wat overdreven of zitten hier nog speciale functies bij dan bij elke andere kaart ? Is er nog een speciaal type ethernet kaart dat je het beste hiervoor kunt gebruiken ? Of zeg je elke kaart die maar 10/100 ondersteunt die is ook goed ? ZO mischien nog wel een rare/domme vraag zit er nu nog verschil tussen een ethernet kaart / netwerk kaart ? Ik dacht van niet maar er beweerden er hier een paar van wel dus nu weet ik het ook niet meer.. Alvast bedankt voor je antwoord Groeten Gerwin.
Link naar reactie
Klopt wat teacher zegt, hij is dus ook leraar :wink: Als je het doe-het-zelf pakket kiest, kan je tegen een klein probleem aanlopen, namelijk de ronde teleoonfkabel. Mijn huis van 14 jaar oud had deze. En daar kom je pas achter als je de MXtsream doos open maakt en de handleiding over het splitten leest. Ze verwijzen je dan naar een Primafoon winkel of een betere telefoonzaak. Dus check dat eerst en is dat het gveal bij jouw, koop dan de 2 extra doosjes bij Primafoon en je bent zo in the air
Link naar reactie
Bedankt alvast voor jullie antwoorden ! :D Ja, dat is hier ook het geval (ronde telefoon kabel) goed dat je het typt.. En hoe bedoel je met doosjes ?? Want wij hebben hier niet een echt snuggere primafoon winkel.. :-? Dus dan ben ik meteen ff geinformeerd hoe / wat ik nodig heb.. Ga hier dus ff gewoon een ethernet kaartje halen en dan het doe het zelf pakketje.. Zeer vriendelijk bedankt !! :D
Link naar reactie
Zo uit mijn hoofd weet ik niet hoe ze die doosjes noemen. Je moet ze het probleem voorleggen liefst met een tekening. In grote lijn : je knipt de kabel door : je verbindt de 2 draden (dacht rood en zwart) naar het doosje. Vanuit dit doosje die dus een platte uitgang heeft , sluit je de kabel aan op de splitter. Dat geldt dus ook voor de andere kant vd geknipte kabel. Het zijn wel 2 verschillende doosjes geworden omdat je dan zoveel mogelijk de spullen gebruikt die worden meegeleverd met het mxstream pakket. Suc6 :wink:
Link naar reactie
Ronde lijn maakt volgens mij niet zoveel uit. Belangrijk is (tenminste was bij mijn aansluiting) dat je weet of je telefoonaansluiting linesharing aankan. Als dat zo is, kun je een splitter gewoon op je binnenkomende telefoonkastje aansluiten. Vanuit de splitter gaat 1 draadje naar de telefoon en 1 naar het ADSL-modem. Voor meer info kan ik je onderstaande site aandraden. Overzichtelijke plaatjes van hoe het moet. [url]http://www.dto.tudelft.nl/thuisw/adsl/techn.htm[/url][/url]
Link naar reactie
Eens met Basa. Als je precies doet wat er staat, ben je zo in de lucht. Het ene minpuntje is nog steeds de ronde aansluiting : je komt er pas achter als de doos opent, het staat er in de handleiding. Dus KPN had of 2 sets moeten maken of in de doos alles erbij zetten wat je nodig kon hebben. :evil: Zelf knipte ik de kabels door en verbond de juiste draden en was zo in de lucht. De volgende dag naar Primafoon om de twee kastjes te kopen. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...