Ga naar inhoud

edimax 6004 br broadbandrouter en @home


anoniem

Aanbevolen berichten

Als @home gebruiker heb ik al geruime tijd een aantal pc's in een netwerk via een hub en 2 netwerkkaarten op internet aangesloten, dit werkt prima maar i.v.m. de veiligheid wil ik gebruik gaan maken van een router. Dit werd dus de edimax 6004 br. nu kan ik bij de EWAN instellingen kiezen uit diverse mogelijkheden waaronder DHCP ( dit is volgens mij het protocol waaronder de pc zijn ip adres van @home krijgt ) probleem is echter dat bij DHCP instelling op de edimax GEEN computernaam kan worden opgegeven, terwijl @home de computernaam gebruikt om je op hun netwerk toe te laten. gevolg GEEN internet...... Wellicht is dit item al meer aan de orde geweest maar ik kon op dit forum geen duidelijke oplossing vinden, wie helpt mij???
Link naar reactie
je hebt dus al geprobeerd verbinding te maken he??? is het echter niet mogelijk om handmatig een IP toetewijzen??? als dat zo is, dan moet hij een verbinding kunnen maken omdat je IP adres gelinkt is aan je computernaam... wat ook wel grappig is: als jij bijvoorbeeld de computernaam weet van bijvoorbeeld de buurman die ook @home gebruikt, en die invult onder windows bij computernaam, dan kun je internetten en als je kwaad wilt, shit uithalen op zijn IP adres. niet dat dit echt hierveel mee te maken heeft, maar ik wou het toch even melden (goeie beveiliging he bij @home :cry: )
Link naar reactie
Helaas...... ook handmatig het ip instellen werkt niet. Vreemd is dan dat je ook hier geen computernaam of gebruikers naam kunt opgeven. Daar komt nog bij dat @home als subnet masker opgeeft 255.255.254.0 en de Edimax dat niet als een geldig subnetmasker accepteerd.... Dus helaas ook dit is geen oplossing, als nog iemand het antwoord weet :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...