Ga naar inhoud

Geen internet vanaf clients met ingeschakelde firewall.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerk van 5 computers. Met 'Windows XP Home edition' op de server en 'XP pro' op de clients. Ik heb een ehternet-ADSL modem op de server staan en alles werkt feilloos: Netwerk en internet delen :D :D . [b:fff0980a9d]TOTDAT[/b:fff0980a9d] ik de firewall aanzet; dan kan ik vanaf de clients het internet niet meer op :x [u:fff0980a9d]Het netwerk blijft prima functioneren[/u:fff0980a9d], maar internetten kan dan alleen nog vanaf de server. *In de (Norton)Firewall heb ik alle IP adressen van de clients in de beveiligde zone geplaatst. (zowel afzonderlijk als in een range) *Ik heb de 'IE' en 'Outlook' EXE-files van de clients in de lijst met applicaties gezet die de firewall vrij toegang moet geven tot het internet. *Ik heb het beveiligingsniveau van de firewall gevarieerd van hoog tot laag *Ik heb zowel dynamische als statische IP-adressen(met DNS server adressen) geprobeerd. *Ik heb Norton gedeïnstalleerd en ZoneAlarm geïnstalleerd; De clients in de 'local zone' geplaatst, maar het probleem blijft gelijk. Firewall uitzetten en alles werkt weer feilloos! Ik weet het nu echt niet meer :cry: Ik hoop dat ik iets over het hoofd zie en dat er iemand is die hier direct antwoord op heeft. Joop
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...