Ga naar inhoud

Internetten tijdens netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb twee computers met een crosscable aan elkaar verbonden. Alles werkt prima. Pingen en bestanden van de ene naar de andere computer halen, het werkt perfect. Maar zodra ik een netwerkverbinding heb, kan ik niet meer internetten. Er wordt wel een verbinding met Wanadoo gemaakt maar de server wordt niet gevonden. In Outlook Express wordt de host niet gevonden bij het binnenhalen/versturen van berichten. Zowel op de computer met internetverbinding met twee netwerkkaarten (XP) als op de andere computer (ME). De computer wordt dan zelfs zeer traag. Zelfs na het afsluiten van de netwerkkaart kan ik niet meer internetten, de computer moet ik soms zelfs een harde reset geven. Uiteraard heb ik het met de Wizard en handmatig geprobeerd in te stellen, na het verwijderen en opnieuw installeren van de netwerkkaarten is er geen verbetering. Wie weet wat er fout is en wat de oplossing is? Adri
Link naar reactie
De netwerkkaarten zijn verschillend. Dus daar ligt het probleem niet. Wat betreft de Ip adressen welke wil je weten? Het pingen heeft toch met de IP adressen te maken en dat gaat op zich goed. Zelf heb ik het idee dat als mijn netwerkkaart is ingeschakeld en ik wil internetten of outlooken :lol: inderdaad de ip adressen niet goed staan. Maar waar moet ik deze dan op instellen? Adri
Link naar reactie
Netwerk kaart... volgens Wiep hier, maar goeed... ik zou gewoon lekker de 192.168.0.x range gebruike... subnetmask in vulle, klaar... en dan op je client automatisch IP laten toekennen... MAareuh... ik had ook hetzelfde probleem, en dat bleek aan mijn netwerkkaarten te liggen... Alles deed het perfect (betand en printer delen) maar geen internet... MAar goed, wat wou je meer wete?
Link naar reactie
Je vervangt de netwerk kaart van de server/host waar je je internet vandaan plukt door een netwerk kaart van 3COM of die van Realtek **** B of **** C waarbij **** het type is. Het probleem is dat de netwerkkaar van het type A niet met XP kan omgaan in een XP/Win98-netwerk. Dat heb ik althans ervaren. Ik vind het wel vreemd ja, dat je niet eens kan internetten op de host... MAar als je eerst eens even vermeld wat voor netwerk kaarten je hebt. Zou handig zijn :D ... dan kunnen we verder praten :P Probeer het volgende eens op je WinXP machine (Host): Klik op netwerkverbindingen Vervolgens op je netwerkverbinding rechtermuisknop "Eigenschappen" Dan op "Configureren" > Tabblad Geavanceerd > Klik op "Verbindingssnbelheid/Duplex-mode" en dan de waarde instellen op "10 Half-modus". Windows XP stelt de netwerk kaarten van het type A namelijk standaard in op Auto-Modus, en daarom ken je niet internetten (Aldus de winkel waar in dat gekke netwerkkaartje vandaan heb) :-?
Link naar reactie
De netwerkkaart in de XP voor internetten is een Accton EN1207D-TX PCI Fast Ethetnet-Adapter en de TCP/IP instellingen staan op automatisch. De kaart voor het netwerk is een Realtek RTL 8139 Family PCI Fast Ethernet NIC. IP is 192.168.0.1 en subnetmasker is 255.255.255.0. In de ME zit een Realtek RTL PCI Fast Ethernet (geen Family) en daar staat bij IP 192.168.0.2 en bij subnetmasker 255.255.255.0 Adri
Link naar reactie
[quote:a6e5437054="Adjoki"]De netwerkkaart in de XP voor internetten is een Accton EN1207D-TX PCI Fast Ethetnet-Adapter en de TCP/IP instellingen staan op automatisch. De kaart voor het netwerk is een Realtek RTL 8139 Family PCI Fast Ethernet NIC. IP is 192.168.0.1 en subnetmasker is 255.255.255.0. In de ME zit een Realtek RTL PCI Fast Ethernet (geen Family) en daar staat bij IP 192.168.0.2 en bij subnetmasker 255.255.255.0 Adri[/quote:a6e5437054]daar lijkt op zich niet mis mee. Ik ken XP niet, dus hoe de instellingen voor het routen van internet kan daar nog iets mee zijn? Omdat ie problemen krijgt als je wilt gaan interernetten. Heb je op de ME pc de gateway ingevuld (192.168.0.1)? En schakel de firewall eens tijdelijk uit als test of die nog roet in het eten gooit.
Link naar reactie
De firewall staat nu niet ingeschakeld, dat heb ik zelf al geprobeerd. Zelfs de kaarten omswitchen en de kabels aanpassen heeft hetzelfde effect. Niet internetten wanneer de netwerkkaart is ingeschakeld of ingeschakeld is geweest, balen. De Wanadoo verbinding wordt wel gevonden, maar er wordt geen contact met de server gemaakt. Je zou haast denken dat Wanadoo ziet dat je een netwerkkaart hebt en daarmee wil internetten. Want dat is eigenlijk wel een heel klein beetje boel illegaal. Adri
Link naar reactie
"De Klant zal zich onthouden van gedragingen die in strijd zijn met de Overeenkomst of de wet. In het bijzonder zal de Klant zich onthouden van het zich ongeautoriseerd toegang verschaffen of pogen te verschaffen tot computersystemen, software en data" Vertaling: je hebt geen toestemming om met meerdere computers tegelijk op 1 abbonoment te internetten OK, nu weer terug waar we gebleven waren: Je zei dat je netwerk kaart voor de internetverbinding een Accton EN1207D-TX PCI Fast Ethetnet-Adapter is. Dat staat los van het netwerk in principe: dat is dus wel goed. Maar je zei dat de netwerk kaarten beide van Realtek waren. Nu moet je je netwerk kaarten er even bij pakken, en dan kijken wat er achter het serienummer staat. Deze staat op de grootste chip (processor). Achter dit nummer staat namelijk duidelijk een LETTER. Dit kan dus een A/B/C zijn. Al zijn ze beide van A, moet je eens proberen het netwerk kaart van de server (win XP-machine) te vervangen door een met een ander letter. Het lijkt vreemd, maar XP is blijkbaar allergisch voo type A in een Win XP-Win ME netwerk. Ik hoor het graag van je...
Link naar reactie
Dat over die A/B/C kaarten heb ik inmiddels ook in een andere topic gelezen. We gaan vanavond of morgenavond te kast openschroeven om te kijken welke Realtek kaart ik heb (manlief mag de kast openschroeven). Toen ik de kaart kocht heb ik nog gevraagd of deze wel werkte met XP. Er werd ja gezegd en dat geloof je dan ook. En inderdaad je mag geen twee machines op een Wandoo kabelverbinding aansluiten. Maar ja wie houdt zich daar aan? Adri
Link naar reactie
als ik het goed begrijp werkt Wanadoo ook niet met XP alleen of heb ik dat verkeerd. Dus zorg nu eerst dat dit werkt. Hoe wertk Wanadoo? Bij Chello is het met auto voor veel windows systemen maar bij linux moet je de gateway opgeven. zijn er nog meer gegevesn nodig: DNS of zo. Moet er nog een inlog procedure doorlopen worden. Ik heb dus geen idee. Je moet dan uiteraard alles wel bij de juiste kaart invullen en niet per ongeluk bij de verkeerde. Dat merk je pas als beide kaarten iets willen. Het kan ook nog dat een van de kaarten een conflict hardware veroorzaakt als ze beiden iets willen doen (die van het internet want tussen die PC's ging het toch goed). Probeer toch eens wat meer gevens hier te krijgen want het werkt zo niet. Ik heb geen ervaring met XP maar bepaalde commando's zijn als linux. probeer eens in en desbox: route en ifconfig en post de output eens hier. Geef ook eens een ping en traceroute (of tracert) naar wanadoo als dat lukt. En zo zijn erin XP waarschijnlijk nog een paar tools om je systeem te testen. Succes!
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Alleen van het laatste gedeelte van je antwoord snap ik niet veel. Bedoel je met desbox soms de prompt in Windows? Momenteel kan ik niet bij de client computer. Morgenavond pas weer. Maar in ieder geval kan ik wel internetten naar Wanadoo. Totdat de netwerkkaart is ingeschakeld of ingeschakeld is geweest. Er wordt wel met Wanadoo verbinding gemaakt en ingelogd, want op de COM21 gaan dan lampjes knipperen(dataverkeer uiteraard) . Alleen wordt de server/host niet gevonden. Alsof het te lang duurt en IE cq. Outlook Express het maar opgeven. De instellingen staan hierboven al vermeld en Wanadoo staat ook op automatisch. Ik heb deze verbinding handmatig gemaakt omdat ik niet al die zooi van Wanadoo wil. Adri
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...