Ga naar inhoud

Chello->router/hub->netwerk mogelijk?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb net gister adsl en een router gekocht, dus het draait nog niet, maar de bedoeling is om internet op mijn hub te gaan delen, dus zonder internetsharing/winproxy te gaan werken en daarmee mijn server te ontzien. Op de site van Draytek zie ik dat je die router ook kunt configgen voor gebruik bij Chello. Dat die dat niet goedvinden zal door de onbeperkte bandbreedte komen. KPN knijpt mijn adsl-bandbreedte af op 512 kb dus meer zit er gewoon niet in. XS4All stimuleert zelfs internetsharing en heeft een eigen helppagina over mijn router. Komt er dus op neer dat je je kabelmodem aan je router hangt en de router configureert om de verbinding op te zetten. Als je al een hub hebt, kun je die ook in je router prikken en zo je netwerk van het internet mee laten genieten. Als je nog geen hub hebt, moet je er ook geen meer kopen. Een switch is tegenwoordig niet duurder, maar kan meer. Je kan die router ook met ingebouwde 4-ports switch kopen. [url=http://www.draytek.nl/help/v2200.php?type=2200e&fw=1.07&telco=chello]Draytek[/url]
Link naar reactie
[quote:b5e649ec45="Tyr W"]Ik weet dat het officieel niet mag, maar is het mogelijk om een Chello-modem in een router/hub te prikken en zo je internet te delen? :roll: Ik heb altijd kabel-internet gedeeld via een server, waar je dan in moest bellen. Hoe zit dat met een router/hub? Iemand ervaring?[/quote:b5e649ec45] Ja, geen enkel probleem. Pas wel op met die router. Er zijn van die merken die problemen opleveren. Ik gebruik zelf XRouter. Loopt prima.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...