Ga naar inhoud

netwerkpcmcia met XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Goede dag, :D Mijn vraag is het volgende, Kan ik op mijn laptop via de pcmciapoort een verbinding maken voor mijn kabelinternet? Ik heb nl wel een een USB ethernetadapter die op mijn PC is aangesloten. Als ik deze op de laptop aansluit werkt deze prima, maar dat is zo'n gewissel. Maar ik dacht een 2de handje pcmciakaart incl. verbindingskabel ook wel zou werken? en misschien sneller, of heb ik dat mis. Deze staan wel eens aangeboden voor 20 euro enz. Ik hoop op reacties. Misschien heeft iemand er wel 1 te koop??? :wink: groetjes. Paula. :lol:
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Met een kruiskabel of crosskabel wordt bedoeld het type kabel dat je nodig hebt om de twee computers aan elkaar te koppelen. Als ik het goed begrepen heb zit er al een netwerkkaart in je PC. Zo niet, dan kan je er een in (laten) zetten. Als je de laptop met een PCMIA kaart wilt uitrusten, moet aan de andere kant uiteraard ook een verbinding te maken zijn met hetzelfde systeem. Overigens zal je ook de netwerkkabel los moeten koppelen van je laptop of het kaartje er uit moeten trekken. Een ander alternatief is draadloos. Echter vaak steekt dan de antenne weer zoveel uit dat je die ook wilt verwijderen bij transport van je laptop. Deze oplossing is bovendien wat duurder.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...