Ga naar inhoud

e-mail ophalen na kennisnet aansluiting


anoniem

Aanbevolen berichten

Ronald, Ik ben bang dat je vraag wel duidelijk is, maar dat voor een goede beantwoording veel informatie mist. Welk E-mail pakket gebruik je? Dit is van belang om te kunnen verwijzen naar de juiste instellingen van accountgegevens. Hoe bel je in? Een aantal providers staat niet toe dat je mail verzend (en volgens sommige ook ophaalt) als je niet direkt bij de betreffende provider inbelt. Waar het in het kort om gaat is dat in je E-mail-pakket ingesteld moet worden wat je account-gegevens zijn (adres, inlognaam en wachtwoord), op welke server de mail ontvangen wordt en via welke server de mail verzonden wordt. Optioneel komt daar nog bij waarheen ingebeld moet worden. Bij de meest gebruikte pakketten vind je die gegevens onder Extra in de menu-balk. Succes.
Link naar reactie
Ik ga er eigenlijk vanuit dat jullie werken met een netwerk en aangezien jullie een eigen domeinnaam hebben ook werken met Exchange 5.5 of Exchange 2000 server. In ieder geval moet bij Kennisnet de mail die eindigt op jullie domeinnaam gedropt worden op jullie ip nr. van de server. Ga dus allereerst bij Kennisnet na of de mailrelay bij hen wel goed staat. Daarnaast graag wat meer info over netwerk, os e.d. Zelf ben ik ook een stijdje bezig geweest met de configuratie. Neem anders eens contact met me op. Gegevens staan op onze website (kopje contact) www.cbs-het-anker.nl Suc6 Oeps, geen domeinnaam van Kennisnet of wel via Kennisnet geregistreerd!?!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...