Ga naar inhoud

GEEN MSN achter Router (VIGOR2200E) op MxStream


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb LAN (4pc's win98) op een router (VIGOR 2200E) Mxstream. Alles werkt, behalve MSN en sommige site's zoals www.hotbot.com. Op 1 computer kan ik wel op MSN, terwijl de instellingen (volgens mij) allemaal gelijk zijn. Hij geeft als reden aan iets met de (SOCKS) proxyserver Ik heb de firewall van de router al uitgezet, omdat ik niet begreep hoe deze werkt. Wie o wie heeft enig idee wat dit kan zijn..... Tom
Link naar reactie
[quote:cd4e5d8aa8="tomdeharde"]Bedank op je reactie. kun je me ook vertellen hoe ik die poorten openzet? en maakt het ook uit hoeveel en welke??[/quote:cd4e5d8aa8] Ga naar het instellingenscherm van je router: - NAT-setup - Open Ports Setup - Kies het eerste nummer dat nog vij is. - Enable de lijst bovenaan. - Geef het IP van jou computer op - bij nummer 1: "TCP" "6891" "6900" - OK en je router Dit zijn de poorten voor bestanden verzenden. Maar zoals ik al zei werkt MSN bij mij ook gewoon zonder dat die poorten open staan. Alleen bestanden verzenden kan dan niet. Wanneer ik de router reset naar fabrieksinstellingen en alleen DHCP en internetinstellingen opgeeft doet MSN het overal.
Link naar reactie
[quote:249cda71f8="Sjoerd Boerhout"][quote:249cda71f8="tomdeharde"]Bedank op je reactie. kun je me ook vertellen hoe ik die poorten openzet? en maakt het ook uit hoeveel en welke??[/quote:249cda71f8] Ga naar het instellingenscherm van je router: - NAT-setup - Open Ports Setup - Kies het eerste nummer dat nog vij is. - Enable de lijst bovenaan. - Geef het IP van jou computer op - bij nummer 1: "TCP" "6891" "6900" - OK en je router Dit zijn de poorten voor bestanden verzenden. Maar zoals ik al zei werkt MSN bij mij ook gewoon zonder dat die poorten open staan. Alleen bestanden verzenden kan dan niet. Wanneer ik de router reset naar fabrieksinstellingen en alleen DHCP en internetinstellingen opgeeft doet MSN het overal.[/quote:249cda71f8] Weer bedankt voor je reactie. Het heeft echter niet geholpen. Het vreemde is, dat op het op 1 computer wel werkt.. Waarom weet ik niet. Alle instellingen zijn gelijk en ik het ook al van alle geprobeerd. De computer waarop MSN het wel doet, gheeft als enige nog op het blad "verbindingen" van de browser de instellingen van de inbelverbindig of virtuel Privet Netwerk er in staan.
Link naar reactie
Met ASP zeker niet, want daar merk jij helemaal niks van. ASP en ook PHP zijn serverside. Dat betekent dat de server ze verwerkt en vervolgens een HTMLpagina maakt die naar jou gestuurd wordt. Je krijgt dus altijd gewoon een HTMLpagina. Je hebt nu dus als probleem dat je alleen op bepaalde site's niet kunt komen? De meeste site's en msn werken dus gewoon?
Link naar reactie
[quote:b10f30efa4="Sellis"]Ik heb ook een vigor router, maar dan de 2200USB versie met USB ADSL (werkt fantastisch). Ik hoef geen enkele poort open te zetten om MSN of welke dienst dan ook te gebruiken.[/quote:b10f30efa4] [quote:b10f30efa4="Sjoerd Boerhout"] Maar zoals ik al zei werkt MSN bij mij ook gewoon zonder dat die poorten open staan. Alleen bestanden verzenden kan dan niet. Wanneer ik de router reset naar fabrieksinstellingen en alleen DHCP en internetinstellingen opgeeft doet MSN het overal.[/quote:b10f30efa4] Misschien een idee om de router eens te resetten naar fabrieksinstellingen en alleen de hoognodige instellingen op te geven. LANips en InetIP en zo. Kijk eens wat ie dan doet. [color=darkblue:b10f30efa4] [b:b10f30efa4]Het netwerk configureren voor expresberichten en bestandsoverdracht[/b:b10f30efa4] Opmerking: dit onderwerp is onderdeel van de Handleiding voor netwerkbeheerders. Het is niet bedoeld voor eindgebruikers. Als netwerkbeheerder kun je ervoor zorgen dat gebruikers van het Local Area Network (LAN) zich beter kunnen aanmelden bij expresberichtenservices. Windows Messenger verbindt de gebruikers van een LAN met expresberichtenservices via dezelfde verbinding als de verbinding die door hun standaardbrowser wordt gebruikt (indien er geen andere verbinding beschikbaar is). Hierdoor wordt de functionaliteit van Windows Messenger voornamelijk beperkt tot het verzenden van expresberichten en bekijken wie on line is. Als je wilt dat netwerkgebruikers optimaal gebruik kunnen maken van de prestaties en functies (inclusief het verzenden van bestanden), kun je de proxyservers zo configureren dat hiermee direct verbinding kan worden gemaakt met de expresberichtenservers. Expresberichten Als je een rechtstreekse verbinding met expresberichtenservices wilt instellen voor netwerkgebruikers, ga je als volgt te werk: Open de uitgaande TCP-verbindingen met poort 1863 op de proxyservers. Laat de netwerkgebruikers weten welk type proxyserver wordt gebruikt door het netwerk (HTTP, SOCKS4 of SOCKS5) en geef ze de bijbehorende informatie (zoals servernaam en poortnummer), zodat ze deze gegevens kunnen invoeren op het tabblad Verbinding in het dialoogvenster Opties (Extra, Opties). Zorg ervoor dat de DNS-servers toegankelijk zijn voor het interne LAN, zodat de namen van externe hosts, zoals messenger.msn.nl, kunnen worden opgelost. Bestandsoverdracht Het poortbereik van 6891 tot 6900 wordt door zowel binnenkomende als uitgaande TCP-verbindingen gebruikt. Hierdoor kunnen er voor iedere verzender tien bestandsoverdrachten tegelijkertijd plaatsvinden. Als alleen poort 6891 is geopend, kan er slechts één bestandsoverdracht tegelijkertijd plaatsvinden. De TCP-poorten moeten zo worden geconfigureerd dat de sockets van een poort gedurende een lange periode geopend blijven. Opmerking Mogelijk werkt de bestandsoverdracht niet als je achter een NAT-apparaat (network address translation) zit. [/color:b10f30efa4]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...