Ga naar inhoud

IP-adres router


anoniem

Aanbevolen berichten

kan sinds een tijdje niet meer internetten. Heb via via begrepen dat IP-adres opnieuw gekoppeld is aan MAC-adres. Heb bij provider MAC adres doorgegeven van mijn netwerkkaart en kon dan IP-adres invoeren op router en dan met 4 computers internetten. Echter dit werkt niet meer. Heb alles al getest. Krijg signaal binnen want direct op computer werkt wel. Kan ook via router op interne netwerk, dus vermoed dat het aan IP-adres ligt. Hoe kan ik te weten komen wat mijn IP-adres is wat aan het MAC-adres van mijn router is gekoppeld? Of heeft iemand een ander idee waarom het niet meer werkt.
Link naar reactie
Studentje, Als ik je verhaal goed begrijp, geef je het zelf eigenlijk al aan. Je hebt het MAC-adres van je netwerkkaart doorgegeven aan de provider. Je wilt echter je router koppelen aan internet (dit is de lijn naar je provider). Dit houdt in dat je het MAC-adres van de router had moeten doorgeven. Mogelijk heeft het een tijdje wel gewerkt omdat je provider niet gecontroleerd heeft of bij het IP-adres wel het juiste MAC-adres werd gebruikt. Nu lijkt het er op dat die controle wel plaats vindt.
Link naar reactie
Waarschijnlijk is dat het IP-adres dat je nu gebruikt voor de netwerkkaart. Aan de andere kant van de router kan je netwerkadressen instellen in de reeks 192.168.x.y met als netmask 255.255.255.0 x is in alle gevallen gelijk, y is voor iedere netwerk interface verschillend. De connectie met internet is dus opgegeven door je provider, de andere uitgang van je router heeft bijv. 192.168.x.1. De netwerkkaart van de eerste computer heeft 192.168.x.2, de tweede computer 192.168.x.3. Ik neem aan dat je een hub of switch gebruikt voor de verbindingen. Dit houdt in dat 192.168.x.y verbonden wordt met de hub of switch. Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...