Ga naar inhoud

Internet sharing probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb thuis een kabel internet verbinding, aangesloten op pc 1 (draait win ME) met een ethernet kaart. PC 1 heeft tevens een tweede ethernet kaart die zorgt voor de verbinding met PC 2 (draait win '98 2nd ed). Nou draait dat allemaal soepel, het netwerk draait op de IP serie: 192.168.76.x Deze serie is nodig zodat ik de laptop van de zaak er ook op aan kan sluiten. Vandaag wilde ik via de wizard thuisnetwerk van windows ME mijn internet verbinding delen. Hier was PC 1 het niet helemaal mee eens, want die paste meteen het TCP/IP protocol van de internet-verbinding-netwerkkaart aan aan de 192.168.76.x serie, waardoor de internet verbinding niet meer werkt. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit oplos? Moet ik soms de IP serie van het thuisnetwerk aanpassen aan het IP adres van de internet-verbinding-netwerkkaart? Dit heeft niet mijn voorkeur, want ik wil die laptop nog aan kunnen sluiten... Greetz, RoB
Link naar reactie
Als je standaard ICS gaat instaleren, zal M$ jouw een IP-range gaan geven in de 192.168.3.x range (of iets in die buurt). Hierdoor zal je inderdaad je PC van je werk niet meer kunnen gebruiken om op het Internet te komen. Je kan het eea wel omzetten, maar dan kan je het beste eens bij M$ gaan zoeken (www.microsoft.com). Waarschijnlijk staan er ook in dit forum aanwijzingen om deze standaard-IP-range aan te passen. Zo ver ik uit mijn hoofd weet moet je links en rechts wel in de registry gaan editten (weet dit laatste niet 100% zeker.
Link naar reactie
Ik maak niet met de pc van mijn werk verbinding met internet, dat doet mijn pc, pc 1. Deze pc 1 is aan pc 2 gekoppeld, en als ik dan de laptop van mijn werk meeneem, koppel ik pc 2 los en koppel ik pc 1 aan die laptop... De vraag is, hoe krijg ik het zo dat zonder de IP's veel te gaan veranderen, ook pc 2 op internet kan..? greetz, RoB
Link naar reactie
Dus zal je ICS (oid) moeten gaan instaleren. De vraag is of de beheerder van je werk jouw zoveel rechten heb gegeven om eventueel het eea aan te passen op hun PC in de Netwerk neigbourhood. Maar als hij staat ingesteld op "Obtain an IP-address from a DHCP-server" zou het moeten kunnen werken. Voor verdere info zou ik in dit forum gaan zoeken naar internet-sharing. Dit kan met ICS (W98 sr2, W2k, XP, ME). Dit moet je dan op je 1e PC (je eigen) moeten hebben draaien en instaleren. Eventueel even http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q240443 doornemen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...