Ga naar inhoud

sharenaam verandert bij andere gebruiker.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb twee computers die de volgende (zeer irritante) gewoonte vertonen: Ik heb als administrator een drive gemapped naar de server, bv L: is \\server\data\leerlingen\kist . Deze drive wordt ook in een verwijzing gebruikt, en ewrkt prima. Dan log ik in als leerling, maar plots is de verwijzing gewijzigd in \\server\data\ . De verwijzing werkt dan helaas ook niet meer. Rara hoe krijg ik dit nou gelijk? Alvast bedankt. T.
Link naar reactie
Je moet op de server die mapping maken, omdat de mapping die je maakt op het werkstation ALLEEN voor de ingelogde gebruiker geldt. Doe op de Server het volgende: Ik denk dat je \\server\data\leerlingen\kist de naam "kist" wil geven. En share deze dan . Nu moet je eens kijken wat voor rechten je op deze share heb staan voor anderen dan de administrator (kan je zien in de propperties. De leerlingen moeten natuurlijk wel minimaal read-rechten op deze share hebben) Het beste kan je de hele share gewoon open zetten en dan mbv NTFS-permissions de boel dichttimmeren (wordt ook voorgesteld door M$) Tijdens het inloggen moet je deze share bijvoorbeeld op de K-shijf hebben. Dan zet je in je login-script voor de leerlingen: net use K: \\server\kist /persistent:no
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...