Ga naar inhoud

proxyserver ivp router doet men enkel uit financiële redenen


anoniem

Aanbevolen berichten

Een proxyserver en een router zijn twee compleet verschillende dingen en ze kosten allebei een hoop geld. Een router zorgt voor de verbinding tussen twee netwerken. Zonder router, is er dus geen verbinding mogelijk. Een router kan bijvoorbeeld verbinding maken met het Internet, maar er ook voor zorgen dat werknemers thuis in kunnen bellen naar kantoor, of twee filialen met elkaar verbinden. Een router is dus puur voor een verbinding tussen twee netwerken. Een proxyserver is heel wat anders. Een proxy is een stukje software dat op een server wordt geinstalleerd. Je hebt er dus een computer voor nodig met een operating system. Een van de belangrijkste functies van een proxy is dat hij webpagina's cachet. Dit houdt in dat veel opgevraagde sites niet van Internet gedownload hoeven worden, maar uit de cache van de proxy komen en dus over het lokale netwerk naar binnen worden gehaald. Dit is vele malen sneller en scheelt bandbreedte. Je kunt niet zeggen dat een proxy uit financiele redenen wordt geplaatst. Als er namelijk een proxy neergezet wordt, moet er ook nog een internetverbinding zijn en die wordt gerealiseerd door, jawel, een router.
Link naar reactie
het volgende probleem doet zich voor: We zitten met een netwerk en dat moet met het internet verbonden worden. Heel vaak worden dezelfde sites opgevraagd. Af en toe zitten de leerlingen (want het is een school) op sites die beter niet bekeken worden. Ook MSN Messenger zou ik graag uitschakelen. bepaalde poorten die ik nodig heb zijn gesloten, waardoor ik vaak schoolwerk thuis moet doen. Op dit moment werken we met een router. Zou een proxyserver voor ons een goeie oplossing zijn? [quote:c3deb2e9f1]Een proxy is een stukje software dat op een server wordt geinstalleerd. Je hebt er dus een computer voor nodig met een operating system.[/quote:c3deb2e9f1] We hebben Win2000Server
Link naar reactie
Hiervoor is een proxyserver geschikt. Ik weet niet of dit ook werkt met Wingate (heb het, maar nog nooit uitgeprobeerd), maar waarschijnlijk wel met de industriele versie. Ook ISA-server is hiervoor zeer geschikt. Dit is net als Wingate een proxyserver met een firewall. Prijzig als je hem officieel aanschaft, maar dan heb je ook wat als hij goed ingesteld is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...