Ga naar inhoud

Windows XP en windows 98 netwerk met hub heb hulp nodig?¿?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zal me situatie even uitleggen: Ik ben bij @Home internet provider ik heb een abenement met medere ip nummers die zijn gegeven door @Home ik heb thuis een netwerk gemaakt met een HUB dat werkt perfect!! op de ene systeem mijn hoofd pc heb ik Windows 98 SE en Windows XP pro... staan en op de 2e pc Daar heb ik alleen windows 98 SE. Nu wil ik dat ik vanuit windows XP van mijn hoofdsysteem dat ik de Andere computer Files kan sturen en de pc over nemen rechstreeks "niet" via internet met 16 KB/s. maar gewoon met de HUB snelheid dit kan ik niet voor elkaar krijgen met windows 98SE en XP samen. als ik mijn andere windows 98SE opstart van mijn pc wil dit wel. bestanden delen enzo.. maar dat wil ik niet meer gebruiken. Ik wil dus in het kort: 1: Een netwerk met een HUB. de router van @home zit in de uplink van de HUB. 2: 2 IP nummers van @home zelf behouden want ik heb het al in andere topix gekeken met die ip nummers maar dan kan ik niet meer op internet. 3: bestanden rechtstreeks van uit Windows XP naar de pc van Windows 98SE sturen met voledige netwerk snelheid ik hoop dat ik duidelijk ben geweest. alvast bedankt voor de gene die mij helpen. Met vriendelijke Groetjes Michael
Link naar reactie
Stel bij beide computer in de netwerkeigenschappen een Werkgroepnaam in. Bij beide dezelfde naam invullen. Zet bestands en printerdeling aan. Dit alles in Confiuratiescherm\Netwerk. Via de verkenner en eigenschappen van je schijven kun je deze op delen zetten. Als het goed is moeten de computers elkaar nu kunnen vinden via de netwerkomgeving in de verkenner. Zo nee, installeer dan ook het netbeui-protocol. Dat kan ik je sowieso wel aanraden, want op deze manier deel je anders met iedereen op internet je schijven. Installeer dus Netbeui (win98 configuratiescherm\Netwerk\toevoegen\protocollen en bij winXP moet je even op de cd zoeken naar een map Netbeui. Daar staat uitleg in) Na deze dingen moeten je computers elkaar zien. btw. Vergeet niet bij de eigenschappen van TCP/IP bestands en printerdeling uit te schakelen, want anders heb je voor niks Netbeui geinstalleerd en deel je alsnog al je schijven op internet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...