Ga naar inhoud

driveletter aan netwerkverbinding (share) toekennen


anoniem

Aanbevolen berichten

Met win2k hebben we een drive-letter toegekent aan een netwerk-share. Win2k verbreekt na een bepaalde tijd automatisch deze verbinding (te zien aan een rode markering in het icoon bij de driveletter in de verkenner). Het zou mogelijk moeten zijn om deze verbinding permanent te maken door een wijziging in het register. Wie weet wat ik moet wijzigen??? (ik heb dit ergens gelezen in een tijdschrift, maar weet helaas niet meer welk) Alvast bedankt
Link naar reactie
Dat kan je aangeven tijdens het [b:ce7102adac]aanmaken [/b:ce7102adac]van de netwerkdrive (de stap waarin je de driveletter toekent aan de share). Als je het vinkje "reconnect at logon" (of de nederlandse tegenhanger daarvan) aanvinkt blijft de share zichtbaar in de explorer, ook wanneer de computer opnieuw opgestart wordt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Dank voor de reakties. Alleen is dat niet hetgeen ik bedoelde. Het maken van een netwerkverbinding via net use en/of met de optie opnieuw verbinden werken prima. Maar dan nog is het zo dat W2k via de verkenner na een bepaalde tijd dat de share niet wordt gebruikt deze in "slaap" laat sukkelen. De verbinding blijft dus wel zichtbaar in de verkenner, maar het wordt met een ander schijfsymbool weergegeven nl met een rood merkteken eronder. Voor de verkenner is dat geen probleem, deze kan de drive gewoon benaderen, maar onze database applicatie kan niet overweg met "slapende" driveletters. Ik heb ooit in een tijdschrift de oplossing gelezen. Een waarde in het register moest op 0 worden gezet, maar ik weet het helaas niet meer terug te vinden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...