Ga naar inhoud

Netwerk probleem AdSl windows 98


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie heeft een antwoord op het volgende: ik heb een thuisnetwerk met switch geinstalleerd 3 pc's, Win ME PIII, XP PIV met voldoende geheugen en PI windows 98 (FE). Modem ethernet is getweakt en staat op auto DHCP beide PII en PIV kunnen internetten Windows 98 PC lukt niet. via DHCP krijg ik een netwerkfout de leds op de switch knipperen continu langzaam aan en uit, geen internet , geef ik een vast adres op 10.0.0.153 o.i.d. dan lukt het ook niet (alle subnets gelijk), en krijgt mijn netwerkkaart een IP reeks uit de hogere adressen die ik nooit zelf heb opgegeven. Ik heb ooit een verbinding via een crosscable gehad en via windows ME een installatie diskette voor windows 98 pc gemaakt, kon toen wel werken via netwerk. Nu ik adsl heb kan de instalatie van destijds vervallen, maar een deinstaller zit er niet bij via de installatiediskette die win ME aanmaakt. Ik vermoed dat er nog een programma van de oude installatie van thuisnetwerk actief die mijn netwerkkaart bij het opstarten van de pc een adresgeeft en niet verwijderd is en die mijn nieuwe instellingen in de wielen rijdt. Weet iemand een oplossing of moet ik windows 98 maar opnieuw installeren na en format?
Link naar reactie
Ha, de einigste tip die ik je kan geven is het lijstje waar alle protocolen in staan eens leeg te gooien, opnieuw opstarten en dan weer opnieuw instaleren. Anders zit er denk niet veel anders op dan format c:. Ook kun je je netwerkkaart nog eens opnieuw instaleren. Ik hoop dat het lukt. Veel succes, Thug
Link naar reactie
Ja, ik heb alles natuurlijk al weggegooid alle protocollen en netwerkkaart opnieuw geinstalleerd maar niets hielp. Overigens ben ik vergeten te melden dat ik eerst internetdelen bij windows ME heb geinstalleerd en toen een diskette heb gemaakt voor mijn windows 98 PC, internet delen deinstalleeeren was makkelijk, kon gewoon in configuratiescherm van ME, op de win 98 kon dit echter niet. Ik denk dat ik maar formatteer, wordt alles weer netjes schoon en ben ik van troep in het register af (krijg namelijk vaak medling bij opstarte dat er een registerfout is).
Link naar reactie
Het feit dat je netwerkkaart een totaal ander nummer krijgt wijst er op dat ie de switch niet kan benaderen. Heb dat ook gehad. Wat voor IP-adressen hebben je PC's? Bij mij is het als volgt: M'n router heeft als IP-adres 192.168.123.254. Verder staan daar alle instellingen die je normaal gesproken zonder router/switch als eigenschappen van je VPN-verbinding zou opgeven (inlognaam/wachtwoord, ook ergens een 10.0.0.x nummer). De PC's hebben een ander nummer: 192.168.123.x waarbij x voor een willekeurig getal staat. Het subnetmasker is 255.255.255.0 en de gateway het adres van de router. De WINS-omzetting is uitgeschakeld en als DNS-server heb ik een adres van m'n provider gepakt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...