Ga naar inhoud

Client heeft geen internet? (@home)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ongetwijfeld is deze vraag al eens meer gesteld, maar ik kom er ff helemaal niet meer uit.. :-? ( ja ja ik heb gezocht op het forum.. 8) ) Ik heb een PC als host met Xp Home en een Laptop als client met XP Proffesional De internetverbinding loopt via kabel --> @home / essent Ze zijn verbonden dmv een crosslink kabel en 2 netwerkkaarten(Realtek) Beide pc's zien elkaar, dat is geen probleem, ik kan ook bestanden uitwisselen. Alleen de client (=laptop) wil maar niet het internet op! :cry: Ik heb allerlei instellingen geprobeerd, meerdere keren de wizard (op beide pc's) gedraaid, de DNS en Gateway van de client aangepast aan die van de host, alles weer terug gezet, in alle combi's, opnieuw opgestart en meer; niets werkt! In de internet opties heb ik de vinkjes bij "automatisch instellingen IE overnemen" en script gebruiken weggehaald Wie heeft er nog een idee? De werkgroep staat bij beide op MSHOME (@home dus) en op de host draait gewoon het internet Mijn gevoel zegt me dat ik iets simpels vergeet...maar wat?? :roll: Wie o wie weet raad? Alvast bedankt! Groetjes, Bianca
Link naar reactie
Ik heb al zo vaak gezegd. Blijf nou eens met je vingers overal van af. Zeker als je er geen verstand van hebt. Als je @home gebruikt werkt alles gewoon heel snel. Als je de tweede computer aan het netwerk hangt, en op de eerste computer Internet delen aanzet is het klaar. "de DNS en Gateway van de client aangepast aan die van de host," Als jij een (tweede) auto koopt ga je dan ook direct aan de ontsteking en dergelijke zitten prutsen?
Link naar reactie
Da's weer geen tactisch antwoord Wiep! Ze vraagt niet om commentaar, maar om hulp. Daarnaast, als je niet durft te "prutsten" kom je nooit wat te weten... Wellicht kun je met de handleidingen op deze pagina alles nalopen en de evt. fout opsporen: http://www.practicallynetworked.com/sharing/
Link naar reactie
[quote:be1f21945e="Wiep Corbier"]Ik heb al zo vaak gezegd. Blijf nou eens met je vingers overal van af. Zeker als je er geen verstand van hebt. Als jij een (tweede) auto koopt ga je dan ook direct aan de ontsteking en dergelijke zitten prutsen?[/quote:be1f21945e] Je wilt echt niet weten hoe vaak ik mijn computer helemaal gesloopt heb, omdat ik vanalles zat te proberen. Maar daardoor heb ik wel geleerd hoe het werkt. Ik vind het dus een beetje een onzinantwoord. En de vergelijking met die auto gaat niet helemaal op. Een computer installeer je in enkele uren ff opnieuw en je kunt weer klooien. Als je je auto sloopt heb je een groter probleem.
Link naar reactie
Je mag het best een onzinantwoord vinden. Tenslotte heb je recht op je eigen mening. Maar dan even de volgende vergelijking; je koopt een nieuwe monitor en die doet helemaal niets. Dan kun je de vraag stellen waarom de monitor het niet doet, maar je kunt hem ook helemaal uit elkaar halen. Waarschijnlijk - en geloof me, het komt voor - moest je de stekker in het stopcontact doen. Met netwerken is het precies hetzelfde; een netwerk heeft geen eigen mening en gaat niet zijn eigen gang. Als je bij @home zit moet je bijvoorbeeld de computernaam die @home je gegeven heeft verplicht gebruiken. Een buurman van me weigerde dit omdat ie de naam niet mooi vond. Hij heeft dat 4 weken volgehouden en kon dus 4 weken lang helemaal niets. Je moet twee dingen doen bij een netwerk; zorgen dat de computers elkaar kennen en zorgen dat er automatisch een ip-adres wordt toegekend. Als je zelf ip-adressen op gaat geven of DNS of Gateways dan ben je heel verkeerd bezig. Nog een voorbeeld; als je in een gemeente gaat wonen kun je ook de straatnaam waarin je woont niet veranderen omdat je dat niet een mooie naam vindt. Het zijn naar mijn mening echt de mensen die gaan prutsen die het altijd verkeerd doen omdat ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Computers zijn naar mijn mening erg eenvoudig te begrijpen, en alles is met het dagelijkse leven te vergelijken. Niets op een computer is nieuw.
Link naar reactie
Ik denk dat Bianca even naar de instellingen van het netwerk moet gaan. Daar ziet ze staan "nieuwe verbinding" LAN en LAN2, want ze zal er vast geen namen aan gegeven hebben. De meest rechtse LAN2 is Internet. Daar kan ze instellen "Delen" Deze verbinding gebruiken voor Internet delen AANVINKEN. Dan check je nog even TCP/IP en zet daar IP op "automatisch" Suc6
Link naar reactie
[quote:7ce33173ea]Goed, dan heb ik een tactische vraag: wie heeft Bianca verteld dat ze de DNS en Gateway moest aanpassen? [/quote:7ce33173ea] waarom zou dat niet mogen dan ?? heb zelf W2K ICS draaien en de clients werken niet als ik DNS en gateway niet instel (en dit is niet de enige keer dat ik die instellingen heb moeten zetten om een werkend systeem te hebben). W98SE ICS werkte wel OK. Uiteraard heb je helemaal gelijk dat ze ICS wel moet aanzetten.... :wink: je@n
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...