Ga naar inhoud

XP --> sloom netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Vast en zeker een instellingen-kwestie. Heb je een internetverbinding gedeeld? Werk je met vaste ip-adressen? Ik had een paar weken geleden ook dat m'n netwerkje erg traag werd als ik op de client het internet opging; het duurde ineens een minuut voordat ik op de éne pc een directory op de andere pc kon zien. Na een instellingwijziging was het probleem opgelost. Piet
Link naar reactie
Dat het een instellingskwestie was wist ik al, aangezien een laptop met XP wel een snelle netwerkoverdracht naar de 98SE pc heeft (het kan dus wel), maar welke instelling? Ik heb er een router tussen zitten waarmee ze internet delen (de laptop had ik op dezelfde router aangesloten) Ik werk met niet met vaste ip adressen (zijn vaak wel hetzelfde), aangezien die door de router toegewezen worden.
Link naar reactie
Kopieer de volgende instellingen in een .REG bestandje en voer het uit. Het schakelt de check uit die XP uitvoert om te kijken welke shares de andere stations op het netwerk hebben (dat hoeft alleen op het moment dat je een ander station benaderd), het past de DNS en File cache aan en het schakelt statistieken uit voor het NTFS systeem. Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer] "LinkResolveIgnoreLinkInfo"=dword:00000001 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\FileSystem] "NtfsDisableLastAccessUpdate"=dword:00000001 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Rdr\Parameters] "FileSystemControlFilter"=dword:00000000 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Dnscache\Parameters] "CacheHashTableBucketSize"=dword:00000001 "CacheHashTableSize"=dword:00000180 "MaxCacheEntryTtlLimit"=dword:0000fa00 "MaxSOACacheEntryTtlLimit"=dword:0000012d [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management] "IoPageLockLimit"=dword:00004000 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}] @=-
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...