Ga naar inhoud

Bestand en printerdeling wertkt niet, nu eens een xp met xp


anoniem

Aanbevolen berichten

Al nu aardig wat topics gelezen over het probleem tussen win98 en xp mbt bestand en printerdeling en wel werkende Internet conectionsharing. Maar ik heb een vergelijkbaar probleem alleen nu tussen XP-pro en XP-pro. Ze zien elkaar wel maar zodra je klikt op een van de geshare schijven loopt de boel vast, net zolang de andere comp ,waar je op wilt inlogen, zich afmeld. Op dit moment heb ik verbinding zodra ik dus de ander afmeld. Als die zich dan weer aanmeld werkt het wel maar zodra je dan weer een andere share aanklikt herhaald het probleem zich?? aaahh! Netwerkkaart realtek 8029AS met ingebouwde hub Winbond W89C840 Wie kan mij helpen??
Link naar reactie
Ik weet hier niet zoveel van maar ik heb de wizard doorlopen op beide computers. En het is dus wel mogelijk de andere computer,en inhoud altans de hoofddir, te zien dan zou toch ook niet kunnen als je geen rechten hebt? Maar moet ik dan ondanks die wizard nog steeds die rechten aanmaken?
Link naar reactie
Bedoel je met het toekennen van de rechten voor de schijven dat je de twee vinkjes moet aanvinken onder delen en beveiligen. Als je met de rechter muisknop op de schijf klikt? Of moet ik een nieuwe gebruiker aanmaken?....heb ik geprobeerd maar dan staat tie ook in m'n inlog scherm als ik opstart en het loste ook niet veel op
Link naar reactie
Windows XP geeft een andere computer alleen maar toegang als de gebruiker op die computer bekend is. En om dan lees en/of schrijftoegang te geven tot een gedeelde schijf moet je bij delen de rechten instellen. Als je geen aparte gebruiker wilt aanmaken kun je ook de gastgebruiker gebruiken, maar onthoudt dan dat iedereen dan mee kan kijken op je computer.
Link naar reactie
Ik heb mn probleem opgelost, althans een workaround, het probleem zit hemn in de service webclient. Deze is niet goed. Dit word ook door microsoft zelf onderkend en zal opgelost worden met de komst van service pack1. Oplossing voor nu is de service webclient uitschakelen en alles werkt weer als een zonnetje. Sjoerd bedankt voor je moeite succes met je examens..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...