Ga naar inhoud

2e netwerkkaart


anoniem

Aanbevolen berichten

Als school hopen we binnekort op Kennisnet aangesloten te worden.... Hiervoor moet ik een tweede netwerkkaart in de Win NT 4.0 server stoppen.... dat is gebeurd maar hoe krijg ik e.e.a aan de praat ?? de eerste netwerkkaart moet mijn netwerk kunnen aansturen en de tweede het Kennisnet gebeuren.... ik schijn iets te mouten routen ./.... wie heeft de gouden tip of de gouden link ??? Ronald
Link naar reactie
Voor de tweede netwerkkaart de drivers instaleren. Hierna moet je er voor zorgen dat allen protocollen BEHALVE het TCP/IP verhaal. Dit moet je doen omdat je anders via eventuele andere protocollen je netwerk open zet. Dan installeer je op de tweede netwerkkaart de diverse instellingen die je nodig heb om verbinding te houden voor het kennisnet. Daarna kan je bijvoorbeeld een proxy instaleren om je Interne netwerk met het kennisnet te combineren. Hiervoor kan je Proxy2 en eventueel een ander proxy-setje gebruiken, zoals Wingate
Link naar reactie
Bij Kennisnet hoef je niet zo bang te zijn dat een vreemde je pc binnen komt. Eigenlijk is Kennisnet een intranet met een gateway naar internet. Je kunt dus rustig TCP/IP gebruiken. Kennisnet deelt over het algemeen onvoldoende ip adressen uit om op alle pc tegelijkertijd te kunnen internetten. Dan ga ik uit van 1 pc op 10 leerlingen. Op de eerste netwerkkaart sluit je Kennsinet aan. Op de tweede netwerkkaart je eigen netwerk middels een hub of switch. Om die twee netwerkkaarten nu te laten communiceren, de gegevens te laten routeren, heb je een softwarepakket nodig als Winproxy, proxyserver, iproxy o.i.d. Of je kunt i.p.v een tweede netwerkkaart een router gebruiken. Jammer genoeg mag je niet de router van Kennisnet (die je al hebt!!!!) hiervoor niet gebruiken. Als school kun je software aanschaffen bij APS of SLB diensten. Hier kun je bijv. het pakket proxy van Microsoft aanschaffen. Op die manier kan iedereen gebruik maken van Kennisnet en eventueel e-mail. Tip: draai zoveel mogelijk diensten zelf (DHCP en mailserver) dan heb je het minste gedonder met Kennisnet. Kijk ook eens op de sie van onze basisschool. Hier staat ook het één en ander over beheer van ICT op onze school. www.cbs-het-anker.nl Indien één en ander niet duidelijk is laat me dat dan merken. Misschien kan ik iets betekenen!?! Suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...