Ga naar inhoud

een ECHTE oplossing voor netwerk met win XP en win ME


anoniem

Aanbevolen berichten

Ook ik had grote problemen om xp zover te krijgen dat hij de ME en 98 clieënten zag, hun zagen XP wel, maar XP hun niet. Alles geprobeerd, ALLES nieuwe NIC nu zelf heel dure 3comXL, maar ook dat hielp niet. Elke keer als ik bij XP de netwerkverbindingen opzocht vond hij niets en bleef daar erg lang hangen. Nu heb ik gewoon in explorder gezegt dat hij een nieuwe netwerk verbinding moest maken met het fisieke adres (\\computernaam\sharenaam) Nu elke keer als windows start vind de DEBIEL ze gewoon, en heb een keurige verbinding....................... Alleen het zoeken naar netwerkverbindingen wertk nog steeds niet ... BUT WHO CARES, ik hoef niet te zoeken, ik weet ze zelf wel.... Misschien de weg van de minste weerstand maar ik werd er echt gek van, nu wertk mijn lokale netwerk tenminste. HOOP DAT JULLIE HIER IETS AAN HEBBEN VG Clemens
Link naar reactie
vraag me af wie hier....... nee hoor. Weet je wat het is. Wanneer je een netwerk maakt gaan de computers met elkaar 'in gevecht' om te bepalen wie er 'de baas' is. Meestal zijn ze er na 15 minuten wel uit ;) Dan zie je dus echt je netwerkverbindingen wel. BTW: wij hebben niet zoveel problemen met het maken van een netwerk hoor.
Link naar reactie
Maar ik ben systeem beheerder over NT netwerk met Unix server voor de Database, 35 PC's hangen in netwerk, dus dom ben ik niet . Maar lets be real, normaal is het niet dat hij 15 min moet wachten voor XP het een beetje snapt, onder NT (dan wel met domein( nopg nooit dit soort problemen gehad. Werk thuis nu net een week met XP, lijkt best stabiel , al verlies ik nogal gauw het vertrouwen in Microsoft, maar dit was iets waar ik echt ff me hoofd over brak... Clemens
Link naar reactie
Het 'elkaar zien' in je netwerk omgeving heeft te maken met de 'master browser' van je netwerk. Op het moment dat een PC een overzicht wil hebben van de systemen in het netwerk, wordt er gezocht naar de 'master browser' die dit overzicht zou moeten leveren. MS heeft bedacht dat in een gemixte OS omgeving de 'master browser' wordt toegekend aan (in deze volgorde) de PDC (of bij W2k de DC met de master catalog), BDC, NT/XP station, Win9x. Het probleem ligt bij de Win9x machines die (bug) van mening zijn (en blijven) dat ze de 'master browser' zijn. Dit resulteert in een NT/XP machine die alle PC's ziet en vervolgens een 'verkiezing' afroept om zijn 'master browser' schap toe te kennen. Een van de Win9x machines blijft van mening dat ie de MB is en zal de XP/NT machine ook niet in de lijst opnemen. Als je snelle PC's hebt gaat het bij Win9x machines met alleen TCP/IP (en zonder WINS server) ook nog eens mis doordat bij de TCP/IP detectie naar de MB op een netwerk een aantal clockcycli i.p.v. een vaste tijd wordt gewacht totdat de MB antwoordt geeft. Dit resulteert in allerlei problemen met het wel/niet/gedeeltelijk 'zien' van stations op een TCP/IP Win9x netwerk. Oplossing: Installeer een WINS server of: Schakel onder de eigenschappen van bestands-en printerdelen van de Win9x machines het 'automatisch' bladeren uit. (ofwel voorkom dat de Win9x machine MB kan worden) Installeer het IPX protocol en (onder Win9x) zet in de eigenschappen NETBIOS aan. (dit voorkomt het MB detectie timing probleem)
Link naar reactie
KIJK dat zijn nou eens ff antwoorden waar je u tegen zegt, Ik zeg het niet vaak, maar hier moest ik ff over slikken. Heel erg bedankt voor dit zeer uitgebreide antwoord. Klopt het dus dat mij mij op de zaak (omdat het via een domein loopt) de NT server dus altijd de baas is.............? "MS heeft bedacht dat in een gemixte OS omgeving de 'master browser' wordt toegekend aan (in deze volgorde) de PDC (of bij W2k de DC met de master catalog), BDC, NT/XP station, Win9x" Waar staat trouwens PDC en BDC voor ?
Link naar reactie
Ik heb ooit iets vernomen, dat XP afstapt van het master browser en backup browser verhaal, omdat dit nooit up-to-date is (het duurt bijv. ongeveer een half uur voordat een computer die uitgelogd is, daadwerkelijk uit de lijst verdwijnt) Ik heb hier echter nooit meer iets van vernomen. Weet iemand hier verder iets over te vertellen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...