Ga naar inhoud

Outlook express en WinRoute Pro (Wanadoo email)


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb kabelinternet van Wanadoo. Op een server met Win98SE heb ik WinRoute Pro draaien. Vanuit hier gaat de internetverbinding naar twee clients (WinXP en WinME). Als ik op de server mijn wanadoo email account instel ondervind ik geen problemen. Wil ik dit echter doen op de client van WinXP dan krijg ik de volgende error: "The host 'pop.cablewanadoo.nl' could not be found. Please verify that you have entered the server name correctly. Account: 'pop.cablewanadoo.nl', Server: 'pop.cablewanadoo.nl', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 11004, Error Number: 0x800CCC0D" Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing daarvoor? Internet werkt wel gewoon op deze WinXP Client.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Ja, in de server heb ik twee NIC's. Een als ingang van de kabelmodem en eentje naar een switch v/h netwerk. Op de server (WIn98 ipv. WInXp zoals ik perongeluk foutief vermelde) werkt email dus wel. Jouw vraag of ik WinRoute goed geconfigureerd heb: Internet (IE 5.5 en 6.0) op de clients werkt wel. Ik weet echter niet of ik nog veel instellingen moet veranderen om ook smtp/pop email ook werkende te krijgen op de clients. Op je de site die je aanraadde kon ik het niet vinden (under const.).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...