Ga naar inhoud

Windows slaat netwerkaanmelding over


anoniem

Aanbevolen berichten

Al en tijdje aan het zoeken, maar mijn vraag is blijkbaar uniek :lol: (Het omgekeerde kom ik wel tegen; netwerkaanmelding willen uitschakelen) Ik heb een netwerk van 3 PC's (allemaal Windows 98 SE) via een router (Sitecom). Op zich werkt alles prima, alleen zit er in één PC een onhandigheid. Deze PC slaat bij het opstarten het aanmelden voor het Windowsnetwerk over. Na het opstarten kan ik in Netwerkomgeving de andere computers niet zien. Als ik het netwerk op wil moet ik me eerst Afmelden in Windows (via Start). Dan krijg ik wel het wachtwoordmenu en zie ik na aanmelden ook de andere computers. Het vreemde is dat mijn computer vanaf de andere PC's wel te zien is, ook als ik me niet via bovenstaande weg aanmeld. Anderen kunnen ook gewoon via "mijn" printer printen. Ik heb Windows 98 al opnieuw geïnstalleerd, ik heb de Client voor Microsoftnetwerken al eens verwijderd en (na opnieuw opstarten) opnieuw geinstalleerd, ik heb onder C:\windows de *.pwl bestanden gewist. Niets helpt. Wie weet raad? Rob
Link naar reactie
[quote:1940ca4be1="Bigfoot"]Juiste protocollen geinstalleerd?[/quote:1940ca4be1] Ik weet niet precies wat protocollen zijn, maar als je TCP/IP bedoeld en/of Client for Microsoftnetwerken (in het bovenste scherm van Netwerk in het Configuratiescherm) ja. Ik heb die ook al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar dat helpt ook al niet. :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...