Ga naar inhoud

internet delen met mxstream


anoniem

Aanbevolen berichten

Heb mxstream, pc, network kit en notebook. wil mijn adsl delen met pc en notebook. Hoe moet ik dit doen? Moet ik de netwerkkabel van adsl aansluiten op de netwerk hub en vandaar uit twee kabels naar pc en notebook of adsl aansluiten op netwerkkaart van pc en een tweede netwerkkaar in pc en vandaar uit naar hub en notebook op hub aansluiten of anders? Wie kan mij helpen? Welke software kan ik het beste gebruiken voor internetconnection sharing?
Link naar reactie
Het kan op beide manieren. En voor beide manieren is weer andere software, of een andere instelling nodig. Als je niet afhankelijk wil zijn van één PC, moet je je modem tweaken en de interne kant van het modem in de hub steken. Als je meer waarde hecht aan security, doe je je modem in een PC en installeer je daar router, of proxy software.
Link naar reactie
Toevallig heb ik dit net bij de hand gehad, heb net 7 pc's op adsl aangesloten. Ik heb dit echter via een router gedaan. Dus: 7 pc's in een hub. kabeltje van hub naar uplink poort van router, en router aansluiten op adsl modem. gateway instellen bij netwerk eigenschappen en klaar. greetz, RoB
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...