Ga naar inhoud

Me Tarzan...met een netwerkkaart die niet werkt?!?


anoniem

Aanbevolen berichten

Schiet mij maar weer lek: De situatie. Bestaande PC, ewrkte goed in netwerk, gaf plots (na 2 weekjes rust) geen verbinding meer met netwerk. Volgende 'oplossingen' geprobeert: -Kabel gewijzigd. -netwerkkaart gewijzigd. -lokatie gewijzigd. Situatie is nu dat de pc meldt dat de kaart goed is, maar de kabel niet is aangesloten. Dat lijkt me stug, ik heb inmiddels al vier verschillende (werkende!) kabels in dat ding geprikt. Netwerkkaart is overigens een realtek RTL8139C. Ik ga nog even verder met dit ding en prik de netwerkkaart in een ander slot. Maar waar ik me het meest aan stoor is dat windows meldt dat de hardware prima in orde is! Iemand suggesties? Alvast bedankt! T.
Link naar reactie
NIC? Ik heb er inmiddels drie nieuwen in geprobeert, allemaal dezelfde melding. ipconfig /all geeft de volgende melding: Windows 2000 configuratie Hostname:PC202 Primair DNS:oldenbarnevelt.lokaal Knooppunttype:Hybride IP Routering:Nee WINS-proxy:Nee Ethernet adapter LAN verbinding: Media status: Kabel niet verbonden beschrijving: Realtek RTL8139(C) Fysiek adres: FF-FF-FF_FF-FF-FF Op de kaart brand wel de link led, ACT niet. Ondertussen ga ik de hele netwerkkaart softwarematig verwijderen en herinstalleren. Oh joy...........T.
Link naar reactie
[quote:e0e1b54c09="thor2002"]Schiet mij maar weer lek: De situatie. Bestaande PC, ewrkte goed in netwerk, gaf plots (na 2 weekjes rust) geen verbinding meer met netwerk. Volgende 'oplossingen' geprobeert: -Kabel gewijzigd. -netwerkkaart gewijzigd. -lokatie gewijzigd. Situatie is nu dat de pc meldt dat de kaart goed is, maar de kabel niet is aangesloten. Dat lijkt me stug, ik heb inmiddels al vier verschillende (werkende!) kabels in dat ding geprikt. Netwerkkaart is overigens een realtek RTL8139C. Ik ga nog even verder met dit ding en prik de netwerkkaart in een ander slot. Maar waar ik me het meest aan stoor is dat windows meldt dat de hardware prima in orde is! Iemand suggesties? Alvast bedankt! T.[/quote:e0e1b54c09] hallo zo'n soort probleem heb ik ook gehad ik was vergeten toen om de verbindings snelheid op beide computers op 100 mbit te zetten.bij mij was het probleem toen opgelost. groetjes
Link naar reactie
Kan heel goed de oorzaak zijn. Heb zojuist (lees: de afgelopen 3 dagen) hetzelfde gehad. Er waren bepaalde instellingen op m'n router die niet helemaal goed stonden (had met de DHCP-server te maken). Hoe het precies zit weet ik niet want het probleem trad spontaan van het één op het andere moment op, maar het uiteindelijke resultaat is dat ik elke PC zelf een IP-nummer heb gegeven (dus niet aan de router overgelaten) en als gateway het IP-nummer van de router.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...