Ga naar inhoud

hoe stel ik het subnetmasker in? staat op o


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo, om maar direct van wal te steken; kan iemand mij (newbie) vertellen hoe ik mijn subnetmasker en ip adres kan in stellen in win 98??? Als ik in uitvoeren>>winipcfg<<<tik krijg ik ik onder "ppp" adapter; allemaal nullen...waar kan ik dit instellen??? ik kan gewoon ics en gamen maar ik kan op geen van de p.c's iemand vinden in netwerk- omgeving....b.v.d..
Link naar reactie
Zit je nu niet heel toevallig naar de eigenschappen van je modem te kijk? In winipcfg kun je kiezen voor welk apparaat de instellingen moet worden weergegeven. Kies daar je netwerkkaart. Instellingen kun je veranderen in configuratieschermnetwerkTCP-IP-eigenschappen. Installeer zonodig ook Netbeui. Dat werkt gewoon altijd is mijn ervaring en bestands- en printerdeling via Netbeui is ook veiliger.
Link naar reactie
idd ppp is voor de modem. als je tcp/ip wilt instellen - ga moet je in de netwerkomgeving om het tcp/ip in te stellen van je NIC. Bij jou staan er waarschijnlijk 2 tcp/ip 's 1x externe toegang (modem) en 1x iets van tcp/ip realtek 8139 bla bla bla (als je een ander merk NIC hebt kan daar dus ook iets anders staan) selecteer tcp/ip van de NIC - eigenschappen - zet de keuze op handmatig een ip ingeven - zet t ip erin bv 192.168.0.1 en daarna het subnetmask 255.255.255.0 - ok - kan om wincdgevraagd worden reboot. vraag nu winipcfg op zoals je al schreef staat die op ppp aan de rechterkant waar ppp staat zit een trekbalkje - zet het nu over naar bv realtek/ndis 5 of iets dergelijks en je moet je zojuist ingevulde IP/subnet kunnen zien. suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...