Ga naar inhoud

winroute vragen


Aanbevolen berichten

Ik heb een host (windows 98) en een client (windows XP) die een perfecte netwerkverbinding tot stand brengen. Echter! Heb ik winroute pro aangeschaft om internet te delen en wanneer ik mijn netwerk kaart (naar client computer)het ip nummer 192.168.1.0 en mijn subnetmask 255.255.255.0 geef is mijn client comp niet meer te vinden door het netwerk. In de gebruiks aanwijzing van "weethet" staat dat ik min client comp niet een adres hoef te geven.(automatic) Is dat zo? Ook wordt gezegd dat de kaart die verbonden is met de hub het boven genoemde adres moet geven, maar ik heb geen hub alleen een rechtstreekse verbinding. Ik hoop een hulp lijntje Jan [ Dit bericht is bewerkt door: dorus op 2002-05-01 13:07 ]
Link naar reactie
hier staat uitleg over hoe je internet delen in moet stellen voor de kabel: http://www.kabel-inter.net/ Misschien heb je er wat aan. Je moet wel 98se hebben, maar ik neem aan dat je dat hebt. Anders kun je dat onderdeel (wat 98 niet heeft en voor internet delen is) wel downloaden maar dat zou ik dan even op moeten zoeken. [ Dit bericht is bewerkt door: Epic op 2002-05-01 19:45 ]
Link naar reactie
[quote:e68cc3a55c] Op 01-05-2002 13:06 schreef dorus: Ik heb een host (windows 98) en een client (windows XP) die een perfecte netwerkverbinding tot stand brengen. Echter! Heb ik winroute pro aangeschaft om internet te delen en wanneer ik mijn netwerk kaart (naar client computer)het ip nummer 192.168.1.0 en mijn subnetmask 255.255.255.0 geef is mijn client comp niet meer te vinden door het netwerk. In de gebruiks aanwijzing van "weethet" staat dat ik min client comp niet een adres hoef te geven.(automatic) Is dat zo? Ook wordt gezegd dat de kaart die verbonden is met de hub het boven genoemde adres moet geven, maar ik heb geen hub alleen een rechtstreekse verbinding. Ik hoop een hulp lijntje Jan [ Dit bericht is bewerkt door: dorus op 2002-05-01 13:07 ] [/quote:e68cc3a55c] Als de DHCP-server van WinroutePro actief is dan moet op de Client ingesteld worden dat een IP-adres automatisch toegewezen wordt. WINS-omzetting uitschakelen, Gateway niets invullen en DNS uitschakelen. Verder moet je op de DHCP server een 'scope' definieren voor het bereik van het interne netwerk. Dit mogen zoveel computers zijn als je wilt, en het maakt niet uit of het maar om 1 computer gaat. In jouw geval bijvoorbeeld 192.168.1.0 To: 192.168.1.5 met Mask: 255.255.255.0 Dan krijgt de Host IP-adres 192.168.1.1 en kun je bij de opties eventueel voor Default Gateway en DNS-server ook dit adres invullen. Alleen op de Host geef je dan zelf het IP-adres op; in dit voorbeeld: 192.168.1.1 De client krijgt dan automatisch het adres 192.168.1.2 Groetjes, NoZtra.
Link naar reactie
Dat hangt helemaal af van de settings die je nu hebt en hoe je precies winroute pro hebt geconfigureerd. Geef eens wat meer info over je huidige settings. En let erop dat bij gebruik van winroute pro geen adres in gebruik kan zijn dat eindigt op een 'nul' (0). Die staat nl. in je scope. Dus geen 192.168.1.0 op een van je computers want dan werkt het niet. Groetjes, NoZtra.
Link naar reactie
Ik heb het ip adres gezet op Bus ethernet kaart dus die direkt naar de client comp gaat met ip 192.168.1.1 en sub net mask 255.255.255.0. Als ik deze aanzet dan verdwijnt mijn client comp in het net werk. Winroute staat dan open.Als ik het ip adres verwijder op de host dan heb ik weer netwerk verbinding. Jan Verdere info volgt nog.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...