Ga naar inhoud

Windows Me weigert printers en bestanden te delen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb netwerkje van twee PC's (1 met win 98SE en 1 met win ME) gekoppeld met een lan-modem. Internet werkt vanaf beide PC's. De win 98 PC is zichtbaar in het netwerk en kan ook vanaf de andere PC benaderd worden. (printen is mogelijk en bestanden zijn zijn op te halen). Omgekeerd lukt niet. Op de win ME pc kan ik noch via de wizard noch in het control panel de optie printers en bestanden delen activeren, ook het handmatig toevoegen van services of protocollen werkt niet. Er flitsen een aantal windowtjes over het scherm en de instellingen blijven ongewijzigd (ook na opnieuw opstarten). Aanmelding op het netwerk van de ME PC lukt alleen als ik na het opstarten eerst afmeld en vervolgens aanmeld. Tevens lijkt het alsof de win98 pc op de een of andere manier het internet benadert via de andere PC. Er is slechts een beperkt aantal sites benaderbaar als de win ME pc uit staat. Tenslotte het in of uitschakelen van anti-virus software, norton en firewall heeft geen succes gehad. Wie weet hier een oplossing voor. [ Dit bericht is bewerkt door: japsmall op 2002-04-25 18:14 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...