Ga naar inhoud

Windows XP en Windows 98 netwerkje.... doet ut niet!


anoniem

Aanbevolen berichten

gewoon TCP/IP op beide PC's instellen. met b.v IP WIN98 --> 192.168.0.2 WINXP --> 192.168.0.1 Subnetmasker 255.255.255.0 dan Bestands en printerdelen inschakelen. en Client for Microsoft Networks vervolgens bronnen delen, en het werkt perfect. P.S. als het niet werkt, eerst kijken of de UTP kabel wel echt goed is
Link naar reactie
gewoon TCP/IP op beide PC's instellen. met b.v IP WIN98 --> 192.168.0.2 WINXP --> 192.168.0.1 Subnetmasker 255.255.255.0 dan Bestands en printerdelen inschakelen. en Client for Microsoft Networks vervolgens bronnen delen, en het werkt perfect. P.S. als het niet werkt, eerst kijken of de UTP kabel wel echt goed is
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[quote:1ca4aa6ec9="Computerjunk"]Ik las ergens dat XP standaard een firewall aan het staan tegen netwerken... Hoe zet ik dit uit??[/quote:1ca4aa6ec9] Dat doe je als volgt : Start > Configuratie scherm > Rechter muis knop op Netwerkverbinding en dan kies je Eigenschappen > Tabblad Geavanceerd > zet het vinkje uit bij Mijn computer ................ druk op ok enz.... Met vriendelijke Groet Michael
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...