Ga naar inhoud

router + netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

ik zou graag mijn internet verbinding (kabel) delen met 2 pc's, en tegelijk een netwerk maken. Ik zou dat netwerk graag via de router doen, zodat ik geen 2 netwerkkaarten per pc hoef te kopen, en dat ik maar 1 pc aan hoef te zetten als ik op internet wil. Ik heb in twee verschillende pc's, twee verschillende netwerkkaarten zitten. Kan ik hier mee een netwerk maken en tegelijk internet delen? En waar moet ik mijn modem aansluiten? Alvast bedank.
Link naar reactie
In zo'n router zit idd meestal een 4 poorts switch. Ook als je chello plat ligt kun je gewoon je netwerk gebruiken en dus bestandjes overzetten e.d. Ik zelf heb een Draytek Vigor 2200E op adsl, die is redelijk goedkoop en werkt prima, hij kan ook kabel aan. gr Richard _________________ AMD Athlon 1400, 512mb, 40Gb, 19" (flat) monitor, kpn mxstream [ Dit bericht is bewerkt door: houthakker op 2002-04-23 21:52 ]
Link naar reactie
Er bestaan Gateway's (zonder interne modem en met interne modem) die rechtstreeks op het netwerk aangesloten kunnen worden. Dus via een kleine hub (of switch zoals bij ons op kantoor) kan iedereen afzonderlijk een verbinding maken met Internet. Op deze manier speelt het geen rol welk een soort telefoonlijn je hebt, je moet enkel de modem aanpassen.
Link naar reactie
Er bestaan Gateway's (zonder interne modem en met interne modem) die rechtstreeks op het netwerk aangesloten kunnen worden. Dus via een kleine hub (of switch zoals bij ons op kantoor) kan iedereen afzonderlijk een verbinding maken met Internet. Op deze manier speelt het geen rol welk een soort telefoonlijn je hebt, je moet enkel de modem aanpassen.
Link naar reactie
is het niet gewoon makkelijker om gewoon een hupju neer te zetten, ook makkelijker als je ooit nog een pc zou krijgen of een laptop ofzow. k weet niej of je diet bedoel of dit juist niet! k heb zelf zo'n standaart mxstream modem en die is te tweaken als router zodat je geen verbinding hoeft te maken en dus met meer pc's tegelijk kan internetten groet kilian
Link naar reactie
Ik heb mijn getweakte modem aan een hub geprikt en alle 3 de computers op de huh aangesloten.Op alledrie de computers kan ik een verbinding met het intenet maken. Alleen kunnen de computers elkaar niet zien. Kan iemand mij vertellen hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat de computers elkaar kunnen zien. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Alvast bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...