Ga naar inhoud

probleem met ICS-Internet-delen (ja, ik ook al)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, hier de zoveelste met een probleem met het Internet-delen van Windows. Ik heb al bij een aantal kennissen het delen van een Internet-verbinding aan de praat gekregen, en eigenlijk ging dat altijd (vrijwel) probleemloos. Nu ben ik weer bij iemand bezig, maar het wil maar niet lukken. Het zijn twee Win98SE pc's, die peer-to-peer met elkaar verbonden zijn. En een van deze pc's heeft verbinding met Internet via ADSL(ethernet). Ik heb op deze pc het Internetdelen geactiveerd, en de andere pc zo ingesteld (IP-adres en gateway) dat het zou moeten werken. En het werkt ook wel, maar alleen tot het Alcatel-modem. Vanaf de client-pc ben ik in staat om het modem te bereiken, maar verder kom ik niet! Pingen naar een Internet-adres leidt tot een time-out. Ik heb ics zowel handmatig, als via de instaldiskette, op de client geconfigureerd, maar in beide gevallen kom ik niet voorbij het modem. Ook heb ik mijn notebook, via de 'server', laten proberen om contact te maken met het Internet: ook dat werkt niet. Terwijl het notebook het bij mij thuis wel doet. Het lijkt dus aan de server, of aan het Alcatel modem te liggen. Op de 'server' draait geen firewall of iets dergelijks. Want ik kom wel, via de 'server' tot het modem. En de instellingen van het modem zijn de standaard-instellingen. Heeft iemand enig idee ? ? ?
Link naar reactie
dat zou best kunnen, maar ik wil eigenlijk gewoon de ICS van Win98SE werkend hebben. En volgens mij werkt het ook bijna, maar op de een of andere manier kom ik, vanaf de client, niet door het modem heen. En ik wil zo graag weten: WAAROM NIET ? ? Volgens mij is hier, in dit forum, voldoende kennis aanwezig, om mij met dit (uit mijn slaap houdend) probleem te kunnen helpen. Toch? [b:f2455869ab]- - Problemen zijn er om opgelost te worden, en niet om opzij te schuiven - -[/b:f2455869ab]
Link naar reactie
Een goede raad, gooi om te beginnen die idiote ics van windows overboord en maak gebruik van een degelijk alternatief. Ik heb ook ooit geprobeerd om internet te delen met ics en het heeft welgeteld enkele uren gewerkt en daarna niets meer. Sinds ik winroute gebruik heb ik helemaal geen problemen meer en het gaat zelf snel in tegenstelling tot ics, dat gaat traag. Nog een goede tip zorg eerst dat je netwerk werkt en ga dan internet delen.
Link naar reactie
Jouw genoemde negatieve ervaringen met Windows ICS deel ik niet. Tot nu toe heb ik eigenlijk geen problemen ondervonden. Ik moet nog wel vermelden dat mijn vorige ervaringen zijn gebaseerd op gebruikt van een normale telefoonverbinding (zowel analoog als ISDN). In dit geval is er sprake van een ADSL-verbinding, maar volgens mij mag dat toch ook geen probleem zijn. Ik hoef toch geen wijzigingen in het modem uit te voeren, om het delen goed te laten werken?? En de rest van het netwerk werkt verder zonder problemen. Alleen ICS werkt nog niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...