Ga naar inhoud

Ik wil een netwerk tussen 2, pc's hoe? (beginner)


anoniem

Aanbevolen berichten

wij hebben hiero net een nieuwe computer met XP en die wil ik verbinden met onze oude computer met ME, maar snap niet helemaal hoe. ik heb: -in beide computers een kaart voor kabelinternet. -kabel die (volgens computerwinkel) geschikt is voor een netwerk tussen de 2 kabelinternetkaarten. ik wil: - (evt tijdelijk) verbinding tussen de 2 pc's voor bestanden overzetten en spelletjes ed. - geen hub ofzoiets ertussen, gewoon een kabel. - dat ik de internetkabel soms kan omwisselen met de netwerkkabel als ik een spelletje wil spelen (als dat nodig is) - op de oude computer hoeft geen internet, op de nieuwe het liefst wel, mag dus ook dat ik het om kan zetten als ik op internet wil. wie kan mij stap voor stap vertellen hoe ik dit moet doen want hij kan geen verbinding met elkaar krijgen. ik heb op beide pc's de wizard voor thuisnetwerken gedraaid en ook al zo'n netwerkdiskette gemaakt vanaf de xp en op me geinstalleerd. ik ben absolute beginneling en van dit forum wordt ik ook niet veel wijzer...
Link naar reactie
De eerste stappen zijn altijd moeilijk. DUs negeerd die vorige opmerking maar even. Tja, en als dan ook nog de terminologie misbruikt wordt, dan kom je er als beginner helemaal niet meer uit. Met die kabelinternetkaarten, worden waarschijnlijk gewone netwerkkaarten bedoeld. Of dit 10/100 of gewone 10 Mbit/s kaarten zijn, dan weet ik niet. Bekijk de documentatie maar eens. Iets zul je toch wel herkennen. Als je met kabel internet het apparaat bedoeld dat internet mogelijk maakt op een computer (het kabel modem + de verbindingskabel) naar één van die netwerkkaarten, dan begrijp ik het min of meer. Alleen chello vind het niet zo leuk als je die kabel of in de ene of in die ander steekt. Welke provider betreft het? Voor een WIndows netwerk zou ik een crosslink kabel verwachten. Oh ja, en de connector heet RJ45. Ga nu maar eens op zoek en probeer een en ander met elkaar in verband te brengen. Een paar topics verder staat een topic van Dilbert die feitelijk over iets vergelijkbaars gaat. Alleen wordt in plaats van die crosslink kabel een hub met gewone netwerkkabels gebruikt. Probeer stap voor stap de begrippen je eigen te maken. Neem er de tijd voor! Om het wat moeilijker te maken, een WIndows netwerk en een internet aansluiting middels een kabelmodem laat zich niet gebruiken met alleen maar 2 netwerkkaarten. Tenzij kabel internet via een seriëel of USB modem binnenkomt. Dat laatste is mij dus nog niet duidelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...