Ga naar inhoud

Hoe aansluiten?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig thuis een netwerk aan te leggen. Omdat ik het zat was om steeds het huis te verbouwen als er weer een computer werd verplaatst wil ik nu op iedere kamer een kastje aan de muur hebben hangen en al die kastjes aansluiten op een centrale switch. Inmiddels heb ik alles was ik nodig heb (inclusief een speciale tool om de kabeltjes vast te zetten in de netwerkkastjes, en dan geen plastic dingetje van 5 euro maar een degelijk ding van 35 euro) 1 kastje heb ik inmiddels operationeel. Maar bij het 2e kastje waar ik mee bezig ben (niet de 2e aansluiting in het zelde kastje maar echt een ander kastje in een andere kamer) levert me problemen op. Wat ik ook probeer, ik kan de aansluiting niet goed krijgen. Ik heb al geprobeerd om de kabeltjes eerst te strippen en ze dan vast te zetten zodat ik zeker weet dat er goed contact gemaakt word maar dat werkt ook niet. Ik heb al tig keer gecontroleerd of ik niet perongeluk een paar draadjes heb omgewisseld. Ik heb de connector die in de switch gaat er al een paar keer opnieuw aangeknepen (in de hoop dat daar de fout zou zitten) Maar niets werkt. Als ik een computer aansluit dan begint het ledtje op de switch wel te knipperen, 1 keer lang (ong 1 sec) en dan 2 keer kort. Dan weer een tijdje niks en dan begint het weer opnieuw. Ik vind het nogal een bizar probleem en ik ben ten einde raad :sad: Kan iemand mij helpen??
Link naar reactie
Ik ben er van uitgegaan dat een kastje op dezelfde manier aangesloten moest worden als een connector (br, w/br, gr, w/bl, bl, w/gr or w/or) Ik heb de zaak maar eens doorgemeten en toen bleek dat er een paar kruissingen werden gemaakt (blijkbaan omdat er 2 aansluitingen naast elkaar zitten en de aansluit punten voor de kabels tegenover elkaar liggen.) Nadat ik de betreffende draadjes heb omgewisseld werkte alles als een tierelier. Bedankt voor de tip. :smile:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...