Ga naar inhoud

IE weigert na installeren netwerkkaart (10/100)


anoniem

Aanbevolen berichten

Na het installeren van een netwerkkaart onder W98SE weigert IE5.5 mij paginas te tonen. Ik bel in via een 56k modem en dat lukt maar vervolgens wil IE de opgevraagde pagina niet laden en geeft een foutmelding. RARA wat kan er aan de hand zijn. Inmiddels heb ik de TCP/IP protocollen van de netwerk kaart er al weer uit gehaald maar dat helpt niet. Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
lijkt mij dat je Winsock niet meer OK is probeer volgende oplossing maar es: Maak eerst een backup van je register: Ga naar Start/uitvoeren, en type scanregw, gevolgd door 'OK'. klik op 'ja', wanneer je gevraagd wordt of je een backup van het register wilt maken. Mocht het bij het bewerken van het register namelijk iets fout gaan, kun je de voorafgaande situatie weer herstellen in MS-DOS. Ga nu naar Configuratiescherm/software. Ga naar het tabblad "Windows Setup". Ga naar "Communicatie". Dubbelklik erop, en kies voor "Externe Toegang". Klik het aan en kies voor verwijderen. Start Windows opnieuw op. Ga vervolgens naar Configuratiescherm/Systeem/Apparaatbeheer en verwijder je modem/ethernetkaart. Ga vervolgens naar Start/uitvoeren, en type Regedit, gevolgd door 'OK'. Ga in het register naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesWinSock, en wis de hele map Winsock. (erop rechtsklikken, en voor 'verwijderen' kiezen) Doe hetzelfde met de map WinSock2 Sluit Regedit. Start Windows opnieuw op. Windows zal nu nieuwe hardware ontdekken (je verwijderde ethernetkaart/modem), en zal om het stuurprogramma vragen. Zorg dus dat je je Windows CD-ROM, of de CD-ROM met het stuurprogramma van je ethernetkaart/modem bij de hand hebt. Ga nu weer naar Configuratiescherm/software, en installeer vervolgens Externe Toegang m.b.v. de Windows CD-Rom op dezelfde wijze opnieuw. Start tenslotte Windows nog een keer op.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...