Ga naar inhoud

Installeren Unex NexIP ISO50p Broadband router voor internet


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb nu mxstream (ADSL). En ik wil die graag delen over meerdere computers. Daarvoor heb ik een router-switch gekocht. In de kop zie je welke ik gekocht heb. Ik heb alles (hardwarematig) aangesloten, dus alle PC's verbonden met de switch + modem verbonden met de switch. De juiste ledjes gaan branden dus ze hebben allemaal contact. De PC's zien elkaar dan ook keurig in netwerkomgeving. Dus de switch werkt ook prima. Alleen het instellen van de router-switch voor internet is een hele klus waarin ik niet geslaagd ben. Ik heb het met behulp van de handleiding geprobeerd maar kom er niet uit. Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik dit doe? Het gaat hier om een Mxstream-verbinding delen. (die loopt via een VPN). Ik heb zelf ook met de instellingen lopen spelen maar het lukte maar niet. helluppp
Link naar reactie
Ja, daar heb ik al op gekeken. Maar daar kan ik net zoveel vinden als in mijn handleiding. Maar waar mijn probleem op neer komt is dat ik nog nooit een router-switch ingesteld heb. En hierbij wel wat hulp kan gebruiken. Netwerken aanleggen tussen lokale computers ben ik wel bekend mee. Filesharing tussen computers onderling lukt wel, alleen een ADSL internetverbinding regelen via de router-switch lukt niet.
Link naar reactie
Als ik de Setup Wizard open van het modem. Dan kan ik kiezen tussen de volgende protocollen: Static, DHCP, PPP en PPTP. Zover ik weet gebruikt ADSL het PPTP protocol. Dus dat heb ik ingesteld. Daarna krijg ik het volgende menu: Profile Name: df_profile (Optional)Host Name(System Name): PPTP Local IP Adress: PPTP IP Netmask: PPTP IP Adress: IPS account name: ISP account password: idle timeout: 120 Ik weet niet wat hier allemaal moet invullen. Het enige wat ik weet is dat mijn router het volgende IP heeft: 192.168.168.230. Hiermee kom je ook in dit configuratie menu. Als je ADSL zonder router insteld, dan heeft de netwerkkaart IP: 10.0.0.150 de VPN server heeft als IP: 10.0.0.138 En dan heb ik zelf nog mijn eigen IP adress, en die wordt aan mij toegewezen als ik verbinding heb via de VPN-server. Dit kan ik dus zien met winipcfg. Hopelijk hebben jullie nu genoeg gegevens om mij te helpen met het instellen van dit menu. Verder is er ook nog een VPN-tunnel menu. Maar ik wil eerst dit menu correct ingevuld hebben.
Link naar reactie
welke router je ook kies, met mxstream is overal hetzelfde. Je moet: met je browser (IE /Netscape) naar de IP adress van je DSL router (zie handleiding) bijvoorbeld: http://123.456.789.000 eerst inloggen,daarna kom je in de menu. kies verbinding met DSL modem via EWAN verbindingtype : PPTP kiezen local IP : 10.0.0.150 subnet mask: 255.255.255.0 remote IP: 10.0.0.138 (zonder pc 1) account name invullen (krijg je van je provider) dito password. enable DHCP nable DNS apply voilla je hoeft de meegelverde driver-CD niet te installeren suxes
Link naar reactie
Wat jullie nu als reactie geven heb ik allemaal geprobeerd maar het werkt nog steeds niet. Als ik alles instel zoals GrittyKitty zegt, als ik in de connection log ga kijken, zie ik wel dat tie iedere keer verbinding legt met 10.0.0.138, maar 2 seconden daarna wordt de verbinding verbroken. En als je de browser opstart krijg je helemaal nix, geen verbinding. Ik ben ten einde raad [ Dit Bericht is bewerkt door: roy_startpag op 2002-03-24 21:52 ]
Link naar reactie
Ik zal eerst eens de idle timeout op 0 zetten, en kijken of het werkt met die instellingen die jij mij gaf. En eventueel het modem resetten. Maar jij weet zeker dat 10.0.0.150 het PPTP local IP adress is? En 10.0.0.138 het PPTP remote IP adress? Want het is namelijk zo als ik standalone internet zonder die router-switch, dan krijg ik op de VPN-server (10.0.0.138) een ander IP toegewezen waarmee ik het internet op ga (62. nog wat). Dat IP hoef ik nergens in te stellen op het modem? En mij host-adres is 10.0.0.138 pc1. Ik vraag me zelf af of ik die pc1 ergens moet invullen? Of hoeft dat niet? GrittyKitty: "zo niet moet je hem gewoon ruilen (als hij binnen garantie /ruil periode) is" Ik neem aan dat je hiermee de router-switch bedoelt toch? Alvast bedankt [ Dit Bericht is bewerkt door: roy_startpag op 2002-03-25 12:24 ]
Link naar reactie
[quote:2006fe2d0b] Op 25-03-2002 12:19, schreef roy_startpag: Maar jij weet zeker dat 10.0.0.150 het PPTP local IP adress is? En 10.0.0.138 het PPTP remote IP adress? Want het is namelijk zo als ik standalone internet zonder die router-switch, dan krijg ik op de VPN-server (10.0.0.138) een ander IP toegewezen waarmee ik het internet op ga (62. nog wat). Dat IP hoef ik nergens in te stellen op het modem? En mij host-adres is 10.0.0.138 pc1. Ik vraag me zelf af of ik die pc1 ergens moet invullen? Of hoeft dat niet? [ Dit Bericht is bewerkt door: roy_startpag op 2002-03-25 12:24 ] [/quote:2006fe2d0b] yep.zeker weten. Die 10.0.0.138 pc1 hoeft je alleen in te vullen op een stand alone PC, of meerdere PC zonder router (dus op elke PC driver installeren, 10.0.0.138 pc1, pc2, pc3...).lastig dus. als je router gebruikt (of je DSL modem tweakt) hoeft dat niet, zoals ik zei. Die vaste IP: 62. en nog wat krijg je van de KPN server. Hoeft je nergens in te vullen. BTW, ook belangrijk: alle (telefoon) toestellen achter splitter! suxes
Link naar reactie
Ik heb het nu wel aan de praat. Ik heb in die bios van de router-switch de optie "Clear configuration" gekozen. Toen ging die alle velden die ik had ingevuld wissen (dus alles terugzetten naar de fabrieksinstellingen), en daarna ging die de boel ook nog resetten. Toen heb ik die zelfde instellingen die er eerst al in stonden er opnieuw ingebracht. En toen deed tie het wel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...