Ga naar inhoud

Kabelmodem in hub steken.


anoniem

Aanbevolen berichten

Roy_startpag, zoals al is uitgelegd. Je modem in je hub steken met Chello gaat niet. Het mag niet van Chello en er zit een beveiliging op genaamd 1 ip. Met 1 ip-nummer begin je ook niet veel. Dus mensen let op, voor de laatste keer: het gaat helaas [b:8847a0c485]niet[/b:8847a0c485]. Greetz, :razz: D.
Link naar reactie
Wat heeft dat nou weer met de vraag te maken dan??? Lees die eerst voor je een of ander stom antwoord geeft. Zo ken ik nog een heel lijstje proggies dat veel beter werkt, maar hier ook helemaal niks mee te maken heeft. Het antwoord is trouwens allang gegeven. [b:3273141b32]HET KAN NIET[/b:3273141b32]
Link naar reactie
Ik weet niet wat jullie allemaal willen, maar volgens mij gaat de raadgeving de verkeerde kant op. Als ik het verhaal goed begrijp: Op dit moment zit je kabelmodem aan een PC die (als server) op je hub zit. Nu wil je de "server" er in principe tussenuit halen en je modem meteen op je hub aansluiten. Al je andere PC's staan dan direct in verbinding met je hub en zo ook met je modem. Ik neem aan dat je je verbinding echt wil delen (meerdere PC's tegelijk). Tenzij je je modem kunt "tweaken" naar router functionaliteit kun je dat verhaal wel vergeten. Op dit moment zorgt jou "server" namelijk voor de Network Adress Translation. MAW alle requests vanaf jouw netwerk IP adressen (192.168.0.X) worden vertaald en zien er vanaf internet uit als requests vanaf 1 IP adres (namelijk dat wat je van je provider hebt gekregen) Er moet dus ergens in je netwerk een stap zijn die die vertaling maakt. Nu doet je server dat. Een gewoon modem kan dat niet, want het heeft geen routerfunctionaliteit. De manier die je voorstelt werkt volgens mij maar voor 1 PC. Die hub is in principe alleen maar een repeater met meerdere uitgangen. MAW het is niet veel meer dan een vertraging tov een directe verbinding van PC & modem. Je zou in het geval van jouw voorstel dus 3 PC's met een enkelvoudige (geen sharing) verbinding naar je modem creeren. Daarnaast; je modem is waarschijnlijk gebonden aan het mac adres van de netwerkkaart die je erbij hebt gekregen. Kan ie dus alsnog maar in 1 PC. Je kunt volgens mij dus niet om die "server" heen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...