Ga naar inhoud

Kabelmodem in hub steken.


anoniem

Aanbevolen berichten

Je wilt dus je kabelmodem meteen in de hub prikken. En dan nog steeds 1 computer gebruiken om internet te delen? Dat moet wel want je hebt maar 1 IP. Zou moeten kunnen. Ik weet alleen niet in hoeverre PC's direct het internet op gaan wanneer je ze een IP laat zoeken. Het zal werken denk ik, maar de kans dat ze het merken is groot. Waarom niet gewoon 2 kaartjes in 1 comp?
Link naar reactie
Zeg Dilbert, als ik het goed begrijp wil je het volgende: 'Normaal': - 1 computer met 2 nics. - 1 voor netwerk - 1 voor internet. - deze computer deelt internet. 'Dilbert': - Alle computers 1 nic. - Modem in hub. Om op internet te komen moeten de clients via de hub naar de server. Die stuurt de boel weer terug door de hub naar de modem. Je bespaard je nu dus een netwerkkaart. En je zult idd misschien rare meldingen gaan krijgen. Maar theoretisch werkt het wel denk ik. Maar wat gebeurt er wanneer een computer direct nar het internet gaat pingen of ? Want alle computers behalve de 'server' mogen niet rechtstreeks contact maken/zoeken met de modem.
Link naar reactie
[quote:6acf768c26] Op 18-03-2002 23:13, schreef Dilbert: Ik wil dus niet de gehele tijd 1 comp aanlaten (de server) maar je zou kunne zeggen dat de hub als router fungeert. Dan zou ik dus het internet opkunnen zonder dat er een comp aan hoeft. [/quote:6acf768c26] Deze wens zie ik heel vaak op dit forum. Technisch gezien werkt het wel. Als je je contract leest, dan zul je zien dat het gewoon niet mag. Dit was voor mij een van de redenen om mijn chello abonnement vorig jaar te beëindigen. Ik heb gekozen voor een lagere snelheid en meer functionaliteit. Aansluiting op de hub betekent dat de provider en alle anderen die daar in geïnteresseerd zijn, gewoon kunnen zien hoe je thuis netwerk eruit ziet. Volgens mij wil je dat niet. Een chello modem heeft geen enkele vorm van bescherming in zich. Als je op alle PC's wil kunnen internetten, dan moet je of een oudere PC (bijvoorbeeld een 486) als router gebruiker of een speciale router kopen, kosten pakweg 150 euro. Ik maak gebruik van een 486, en denk er sterk over om over te stappen op zo'n speciale router.
Link naar reactie
Ik ging er eigenlijk vanuit dat je wist dat er maar 1 computer aan een chelloaansluiting mag hangen. Vandaar ook dat ik ff opschreef wat jij volgens mij wilde. Het wordt dan erg ingewikkeld. Je kunt in principe bij elke soort verbinding de kabel direct in de hub prikken. Het aan het contract van de provider of dit mag of niet. Bovendien krijg je bij chello maar 1 IP. Dus zul je wel een router moeten gebruiken.
Link naar reactie
Ik ben een newbie..en ik heb deze discussie net gelezen. Ik wilde ook een netwerk aanleggen tussen 2 computers, maar de 2e netwerkkaart wordt op de computer (waar ook de Chello netwerkkart inzit) niet herkent. Daarom heb ik een hub gekocht, en de kabel van het Chello modem rechtstreeks op de hub aangesloten. Maar internetten via die hubt lukt dus niet..heb ik het goed begrepen dat dit komt omdat je maar 1 IP adres hebt? Of zou dit toch mogelijk moeten zijn?
Link naar reactie
[quote:60b733282b] Op 19-03-2002 20:58, schreef smerlin: Ik wilde ook een netwerk aanleggen tussen 2 computers, maar de 2e netwerkkaart wordt op de computer (waar ook de Chello netwerkkart inzit) niet herkent. [/quote:60b733282b] Welke Windows versie betreft het? Ik zou maar eerst uitzoeken waarom dat die tweede netwerkkaart niet werkt. Dat van die hub en de chello aansluiting moet je verder niet proberen, want dat levert alleen maar problemen op. Onder bepaalde omstandigheden moet het werken. Echter UPC ziet zeer snel dat er twee IP adressen aanhangen. Afgezien daarvan schiet je ook nog niks mee op want behalve onveiligheid werkt het modem toch maar op één netwerkkaart (die van chello). Kijk eerst onder Apaaraatbeheer (Systeem-Configuratiescherm) of er iets aan de hand is (uitroepteken, vraagteken). Als dat okay is, de instellingen controleren.
Link naar reactie
[quote:8f6fdcfa37] Op 20-03-2002 14:42, schreef Hans.Vosman: [quote:8f6fdcfa37] Op 19-03-2002 20:58, schreef smerlin: Ik wilde ook een netwerk aanleggen tussen 2 computers, maar de 2e netwerkkaart wordt op de computer (waar ook de Chello netwerkkart inzit) niet herkent. [/quote:8f6fdcfa37] Hans, bedankt voor je reactie! Ik gebruik Windows 98 SE. Wat ik ook probeer, die 2e netwerkkaart wordt niet herkent, ook niet als ik die 2e kaart verwissel door een andere kaart die in mijn andere computer wel correct herkent- en geinstalleerd wordt. Omdat het me niet lukt, en ik perse een netwerk wil aanleggen, probeer ik het nu met een Sitecom USB naar ethernet stekker..het installeren lukt in ieder geval, en hij wordt ook correct herkent! :smile: Alleen krijg ik nog geen netwerkconnectie, ook branden er geen LED's op de stekker. Toch ga ik er vanuit dat ik het netwerk nu aan de praat krijg..ben nog druk aan het zoeken, en dit forum is een prima hulp! Welke Windows versie betreft het? Ik zou maar eerst uitzoeken waarom dat die tweede netwerkkaart niet werkt. Dat van die hub en de chello aansluiting moet je verder niet proberen, want dat levert alleen maar problemen op. Onder bepaalde omstandigheden moet het werken. Echter UPC ziet zeer snel dat er twee IP adressen aanhangen. Afgezien daarvan schiet je ook nog niks mee op want behalve onveiligheid werkt het modem toch maar op één netwerkkaart (die van chello). Kijk eerst onder Apaaraatbeheer (Systeem-Configuratiescherm) of er iets aan de hand is (uitroepteken, vraagteken). Als dat okay is, de instellingen controleren. [/quote:8f6fdcfa37]
Link naar reactie
[quote:f7472f62ee] Op 26-03-2002 22:24, schreef rose: Ik weet niet waarom jullie nou zo moeilijk doen: Ik heb gewoon 2 netwerkaarten in mijn server, 1 van chello en 1 voor het netwerk. Ze doen het allebei en 1 is er aangesloten op een hub. [/quote:f7472f62ee] Ik heb ook 'gewoon' 2 netwerkkaarten in m'n server, maar computers zouden geen computers zijn als ze niet wel eens zeer irri doen. Zoals een 2de netwerkkaart niet herkennen. Of denk je dat ie voor z'n lol dat ding niet laat herkennen of zo? :razz: :grin: [quote:f7472f62ee] Op 26-03-2002 22:24, schreef rose: (deze is niet die van chello!) [/quote:f7472f62ee] Dat zou wel leuk zijn natuurlijk: "Neem nu een abonnement op Chello en ontvang gratis een hub." :grin: :wink: En om even maar de oorspronkelijk vraag te gaan. Waarom Dilbert het precies wilde weet ik niet, maar als je je afvraagt of zoiets kan, dan mag je dat toch vragen? Dan doe je toch niet 'moeilijk'? [ Dit Bericht is bewerkt door: Sjoerd Boerhout op 2002-03-27 08:53 ]
Link naar reactie
Waarom ik deze vraag stelde is gewoon heel simpel. Je hoeft dan geen server te laten draaien. Zo kan ik dag en nacht internetten. TIP VOOR SMERLIN. Wat jij beschrijft klinkt mij heel bekend in de oren. Wat ik heb gedaan is de netwerkkaarten één voor één installeren. Eerst die van Chello, pc opstarten, alles laten werken; dan die voor het interne netwerk. Als je een beetje mazzel hebt (zoals ik), pakt die tweede netwerkkaart netjes dezelfde drivers als Chello (is toch één pot nat) en voila, une netwerk. Greetz, D.
Link naar reactie
Even over de 2e NIC, die niet herkend wordt. Het herkennen van hardware is vaak gerelateerd aan een bijbehorend *.INF-bestand. Als je zo'n 2e NIC in de computer hebt gezet (uiteraard moet het bios hem zien, anders zit hij niet goed in het slot, of zo) en Windows herkent hem niet, dan installeer je de driver. Komt deze als een *.EXE-bestand dan kun je het gewoon uitvoeren, anders moet je op de driverdiskette of cd-rom bij de juiste driverversie zoeken naar het *.INF-bestand. Bijvoorbeeld, voor een Realtek kaart kan dit zijn Realtek.inf. Dit bestand klik je rechts, en je kiest voor installeren. Herstart de computer (voor beide methoden) en je hebt kans dat Windows nieuwe hardware vind. Zo niet dan kun je met de Wizard Add New Hardware deze toevoegen. Laat windows dan niet zoeken, maar selecteer zelf uit de lijst. Omdat het juiste *.INF-bestand is geinstalleerd moet hij in de lijst voorkomen. Dan selecteer je de kaart en kies je voor toevoegen en dan is hij geinstalleerd. Succes, Noztra.
Link naar reactie
kijk bij http://www.weethet.nl of zoek via google op kabel + winroute + settings Ikzelf heb ADSL met een server PC met 2 NIC. Maar het principe is hetzelfde als kabel volgens mij Bij weethet vindt je best een goede beschrijving. Winroute kan je downloaden, het is wel een demo versie. Kijk als het werkt. Suc6
Link naar reactie
[quote:1a3b3b4ff4] Op 26-03-2002 22:24 schreef rose: Ik weet niet waarom jullie nou zo moeilijk doen: Ik heb gewoon 2 netwerkaarten in mijn server, 1 van chello en 1 voor het netwerk. Ze doen het allebei en 1 is er aangesloten op een hub.(deze is niet die van chello!) Nu heb ik in totaal 3 pc's op internet met diezelfde verbinding.. [/quote:1a3b3b4ff4] Als je even had gekeken naar mijn vraag, wordt misschien duidelijk dat ik dat al heb. Maar het ging erom dat het [b:1a3b3b4ff4]modem[/b:1a3b3b4ff4] aangesloten zat op de hub. :razz: Greetz, D.
Link naar reactie
[quote:213303ddf9] Op 19-03-2002 20:58 schreef smerlin: Ik ben een newbie..en ik heb deze discussie net gelezen. Ik wilde ook een netwerk aanleggen tussen 2 computers, maar de 2e netwerkkaart wordt op de computer (waar ook de Chello netwerkkart inzit) niet herkent. Daarom heb ik een hub gekocht, en de kabel van het Chello modem rechtstreeks op de hub aangesloten. Maar internetten via die hubt lukt dus niet..heb ik het goed begrepen dat dit komt omdat je maar 1 IP adres hebt? Of zou dit toch mogelijk moeten zijn? [/quote:213303ddf9] Dit klinkt als een IRQ-probleem. Het zou kunnen dat de chello-netwerkkaart het zelfde IRQ gebruikt, waardoor die andere netwerkkaart helemaal niet meer werkt. Je kunt eens proberen om de chello-netwerkkaart eruit te schroeven en te kijken of die andere netwerkkaart dan wel pakt. Of fff in een ander PCI slot doen. Ook is het belangrijk om te weten of je netwerkkaart wel samenwerkt met het OS wat je draait. Als dit niet werkt, zou ik eens terug gaan met de netwerkkaart, en hem omruilen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...