Ga naar inhoud

Ping localhost stemt niet overeen met Identificatie


anoniem

Aanbevolen berichten

Vast wel eens eerder gevraagd, doch zoeken op het forum wilde niet echt lukken. Heb een netwerkje met 2 computers. Werkte eerder naar behoren, maar expirimenteer met Internet delen. Nu werkt echter niets meer ('ze zien elkaar niet'). Vreemde is ook dat wanneer ik een Ping localhost doe ik een hostname zie (apm01.mshome.net) die niet overeenstemt met hetgeen is ingevuld onder Identificatie (werkgroep APM). Is dat niet vreemd, en hoe pas ik dit eventueel aan?
Link naar reactie
es kijken of ik het goed begrijp ? pingen naar localhost resulteert in apm01.mshome.net en neem ik aan 4X antwoord van het loopbacknr 127.0.0.1 werkgroep APM is nat. niet hetzelfde als apm01.mshome.net dit is namelijk identificatie naam v/d PC werkgroep moet op alle PC identiek zijn, identificatie op alle PC's anders. Dus niets vreemd zoals het bij jou staat wil je het veranderen - start - configscherm - netwerk - tabblad identificatie - computernaam : wijzigen - ok - kan om windows CDrom gezeurt worden en reboot. maar heb je al geprob. om naar de andere PC's te pingen.? geef anders es wat meer specs TCP/IP instellingen, hub/crosscable, software ed
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...