Ga naar inhoud

internet op 2 pc's


anoniem

Aanbevolen berichten

Modem aanschaffen voor die andere PC als er gebruik wordt gemaakt van een gewone telefoonlijn. Gebruik je ADSL of kabel voor internet, dan zou ik toch echt een netwerkt overwegen. Als er kans bestaat dat op beide PC's tegelijk wordt geinternet, dan zit je volgens mij toch echt aan een netwerk vast. Hoewel internet is ook eigenlijk al een netwerk ... Wat is het probleem met een netwerk? PC's moeten open? Bekabeling? Netwerk kan via USB, kan eventueel draadloos, kan via een kabel.
Link naar reactie
Ik had wat mer info moeten geven. We hebben kabelinternet, en op twee pc's een netwerkkaart, dat is het probleem niet. Ons probleem is dat we via deze weg maar op 1 pc internet via de kabel kunnen hebben. Waarom geen netwerk? Om een netwerk te hebben moet er 1 pc altijd aanstaan, aangezein de ppc's op verschillende dagdelen aanstaan, zou er dus eentje voor niets aanstaan. De pc's staan in een andewre ruimte, dus om de ne keer op die pc te gaan zitten en de andere x op de ander heeft weinig zin, Spaans
Link naar reactie
Waarom probeer je dan niet ergens een 386 of 486 op de kop te tikken voor een zacht prijsje (< €30). Laat je die de hele dag gewoon aanstaan. Hoeft niet veel te kosten -> denk bv. aan freesco. Je kunt natuurlijk ook een losse router kopen, maar dan ben je veel meer kwijt. Staat er natuurlijk nog altijd 1 PC (de 386/486) de hele dag aan. Daar heb je over het algemeen niet zoveel last van -> vooral wanneer je freesco draait of iets gelijkwaardigs hoeft er alleen maar wat geheugen in te zitten, 2 netwerkkaarten een videokaart en een floppydrive. De rest kan eruit/af wanneer ie eenmaal draait. Zo'n ding zal ook niet zoveel stroom verbruiken; reken op 15 a 20 Watt (hangt een beetje af van het type... _________________ "Ik geloof niet in heksen!", zei ze, en ze stapte op haar bezem... [ Dit Bericht is bewerkt door: Captain_Kansloos op 2002-03-13 16:20 ]
Link naar reactie
Duidelijk. Als je het goedkoopste wil werken dan is oude 386/486 PC met bijvoorbeeld FreeSCO op floppy goed te gebruiken. Zo'n computer kun je ook zo uitzetten. Als je kabelinternet via een netwerkkaart gebruikt, dan heb je op die PC nog wel twee extra netwerkkaarten nodig. Sommige providers gebruiken de seriele poort, dan heb je maar één extra netwerkkaart nodig. Dan heb je de wens dat je geschikte netwerkkaarten moet hebben die en in de PC passen en door FreeSCO (als je dat gaat gebruiken) worden herkend. Daar komt nog bij dat een provider zoals chello graag ziet dat je hun kaart gebruikt. Doe je dat niet, dan moet het MAC adres van de netwerkkaart nog worden gekoppeld. Kortom, het is toch wel wat puzzelen. Soms kan het Het makkelijkst in het gebruik is volgens mij een router/switch (schijnt 150 euro of meer te kosten). Dan heb je een klein kastje erbij, een firewall, wat kabels en verder alleen maar gebruiksgemak. Ook hier letten op het MAC adres, is vaak ook te koppelen of over te zetten.
Link naar reactie
[quote:287db4643d]Het makkelijkst in het gebruik is volgens mij een router/switch (schijnt 150 euro of meer te kosten). Dan heb je een klein kastje erbij, een firewall, wat kabels en verder alleen maar gebruiksgemak. Ook hier letten op het MAC adres, is vaak ook te koppelen of over te zetten. [/quote:287db4643d] Daar zaten wij ook al an te denken. Nu heb ik een vraagje aan jou, zit er een verschil tussen de routers, qwa kwaliteit ed. Of is er gewoon 1 merk dqat dit allemaal op de markt brengt, want dat zou kunnen schelen in de prijs bij bep winkels. Spaans
Link naar reactie
Dit is niet mijn vakgebied. De laagste prijs zou mij kunnen passen, als deze inbraakveilig is. Ik denk dat de systemen niet bij dezelfde fabrikant wegkomen. Gewoon mijn idee. Een nadeel van de meeste routers is dat die vaak maar 4 systemen aan kunnen. Ik heb wel een leuk kastje op het oog met printer server. Alleen hoe krijg ik een printerkabel in mijn meterkast. Die printer past er niet in. Dus ja, de herbekabeling moet ikzelf nog even uitstellen. Of toch mijn plan (router in meterkast) herzien. Verder mag er van mij ook wel coax aansluiting bij.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...