Ga naar inhoud

internet verbinding delen onder Windows2000 Pro


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 pc's waarop Windows2000 professional is geinstalleerd. Het netwerk werkt goed. Ik slaag er echter maar niet in vanaf de 2e computer verbinding te maken met het internet. De situatie : Op pc1 heb ik 2 netwerk kaarten : kaart 1 (verbinding 1) voor de verbinding met de kabelprovider en kaart 2 (verbinding 2) voor het interne netwerk. Op verbinding 1 is de functie "verbinding delen" aangevinkt. Op pc2 heb ik 1 netwerk kaart. Ik zal hem kaart 3 (verbinding 3) noemen Ik heb onder TCP/IP voor zowel verbinding 2 als voor verbinding 3 "automatisch IP adres verkrijgen" geselecteerd. Voorzover ik de help functie heb bestudeerd zou er ook niet meer nodig moeten zijn. Doch dat valt tegen. De help functie biedt ook weinig soelaas bij probleemoplossing. Wellicht is het nog het vermelden waard dat ik op pc1 ZoneAlarm Pro gebruik. Kan dit van invloed zijn ? Ik heb daar al wel onder Advanced / General ingesteld dat pc1 een ICS gateway is. Ik heb ook al diverse andere instellingen geprobeerd, doch niets helpt. Is de functionaliteit van W2000 eigenlijk wel voldoende of moet ik nog ergens additionele software downloaden ? Wie weet de oplossing ?
Link naar reactie
Hallo, Ik zou in principe voor een ander software pakket gaan. Ik heb zelf ook een tijdje het internet delen aan de praat gehad. Het draaide maar daar was het ook mee gezegt. De verbinding was erg zwak. Ik zou persoonlijk gaan voor het programma: sygate Kijk maar eens op: http://download.cnet.com/ Hier kun je een demo versie downloaden. Ik draai er ook mee en het werkt perfect je kunt mooie logscripten bijhouden en zien welke site's veel worden bezocht. _________________ Groetjes, Rogier Swarts Hoe meer ik leer hoe meer ik weet, hoe meer ik weet hoe meer ik vergeet, hoe meer ik vergeet hoe minder ik weet, dus waarom zou ik leren?? [ Dit Bericht is bewerkt door: Madcrow op 2002-03-07 12:17 ] [ Dit Bericht is bewerkt door: Madcrow op 2002-03-07 12:18 ]
Link naar reactie
Niet dat ik crosspost, maar ik heb daarnet ook zoiets beantwoord. Waarom hebt gij het op automatisch verkrijgen staan? Je internetcomputer zal bij win2000pro niet standaard voor een DHCP spelen als je je verbinding deelt. Dus .. stel het ipadres, subnetmasker, gateway en je voorkeurs DNS op je tweede computer in. Voor mijn heldere *kuch* uitleg .. zie [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=51462&forum=22&3]hier[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...