Ga naar inhoud

Server thuis


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of ik in de goede topic zit, maar dacht het wel.. Eerste vraag: Ik heb ADSL en dus een vast IP nummer, nu had ik de idee om thuis een computerje te plaatsen met mijn homepage erop, wie kan mij helpen c.q. verwijzen naar een pagina waar dit staat omschreven. Tweede vraag: Ik heb dus een vast IP nummer, kan ik daar ook een domein-naam aanhangen, zoja, hoe, immers een domein-naam registreren maar een host op een extrene host heb ik dus niet nodig, wie o wie weet hoe dat moet, immers een domein-naam kost maar 25 € en een host velemale meer. Vr. gr. Bassie
Link naar reactie
Vraag 1: Je moet een webserver gaan draaien. Er stond een tijd geleden een heel stuk over in de C!T. (Heb ff opgezocht: 10-2000) Zoek eens op Apache in een zoekmachine of zo. Vraag 2: Een domeinnaam hoeft geen geld te kosten. Ik heb een gratis domein met .tk. (http://www.dot.tk/) Wanneer je een domein registreert geef je het adres op van je site. Dat is in dit geval dus je eigen IP.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...