Ga naar inhoud

problemen met thuisnetwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb thuis 2 computers verbonden met een crossed over netwerkkabel met de bedoeling om enerzijds mijn printer op de 2de pc te kunnen gebruiken en later internet te delen. Momenteel werk ik met een vast ip (10.0.0.1 en 10.0.0.2). Momenteel heb ik echter het volgende probleem het netwerk werkt een tijdje feilloos maar plots na enkele dagen werkt er niets meer, de enigste oplossing om het terug aan de gang te krijgen is om op de 2de pc de netwerkadapter te verwijderen opnieuw op te starten en opnieuw te installeren. Daarna werkt alles weer tot er na enkele dagen weer niets meer werkt. De hoofdpc draait onder win2K de 2de pc met printer onder win 98se. Heeft er iemand een idee voor dit toch wel vreemde probleem. Zelfs wanneer ik gebruik maar van winproxy met automatisch toekennen van ip's met gedeeld internet treedt hetzelfde probleem op.
Link naar reactie
Nou, ik heb geen idee, maar doet het verschijnsel zich voor als je bepaalde software gebruikt, of een bepaald apparaat (scanner o.i.d)? Heb je, als de zaak het nog doet, alle instellingen genoteerd en die vergeleken met de instellingen als-ie het niet meer doet? Dit geldt natuurlijk voor beide pc's. Piet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...