Ga naar inhoud

Verkenner zeer traag over netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Heb een thuisnetwerkje met 4 PC's, alles 100Mb op een switch. 3x Win ME 1x Win 2000 Pro. Als ik met de windows verkenner door de mappen van een andere PC 'loop' wordt de reactie trager naar mate ik dieper in de directories zoek (padnaam wordt dus langer). Het duurt soms minuten(!) als ik bijv. 6 niveaus diep op een schijf aan het kijken ben. (de view-optie staat op details en niet op miniaturen o.i.d). Ik heb al met auto en fullduplex geëxperimenteerd: helpt niet. Hoe komt dit en wat is hier eventueel aan te doen? groet, marelli [ Dit Bericht is bewerkt door: marelli op 2002-02-25 10:13 ]
Link naar reactie
Ik weet uit ervaring dat bladeren over een netwerk via de verkenner altijd wat trager is. Maar ik weet niet in welke mate het probleem zich voordoet. Ik zou je kunnen aanraden om alle kabels te controleren, of deze niet langs stroomkabels lopen. Deze kunnen namelijk elkaars signaal verstoren. suc6
Link naar reactie
dit is een bekend probleem. het 'schijnt' dat windows op de remote pc een check laat uitvoeren of er niet toevallig nog 'taken' uitgevoerd moeten worden (soort prioriteitengedoe geloof ik). het is op te lossen door een mapping aan te maken naar de meest gebruikte plaatsen. dit kun je tijdelijk doen, of permanent. mogelijkheid 1: start / uitvoeren / cmd(windows 2000) command (windows ouder). in dit scherm kan de opdracht 'net use' gebruikt worden om een letter te koppelen aan een map op de remote pc. voorbeeld: net use k: \serverprogrammas (tik maar 'net use /?' zonder kwootjes, dan krijg je alle opties) mogelijkheid 2: klik in de verkenner (als tie eindelijk de juiste map laat zien) met rechts op de map en kies 'map network drive'. kies voor tijdelijk of permanent. nu gaat het verkennen een stuk sneller.. je@n
Link naar reactie
Hoi, Ik zit met het zelfde probleem een trage verkenner in een netwerk(met hub) tussen een win98 en XP computer. XP loopt zelfs vast!! Advies opgevolgd en de regel uit het register verwijderd. Helaas blijft verkenner traag en loopt de boel vast. Zelfs Netbeuii heb ik op XP geinstalleerd. Wat te doen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...