Ga naar inhoud

Geen mail en news 'achter' router?!?!


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Forum Ik heb een thuis-netwerkje gemaakt en dit middels een Edimax broadband/ADSL router (met ingebouwde 4 poorts HUB) gekoppeld aan mijn broadband kabel-modem van @Home. Behalve de netwerk adapter instellingen is er niets gewijzigd en toegang tot het internet middels IE is dan ook geen probleem Het probleem zit hem in de mail en nieuwsserver. Met het opstarten van Outlook Express krijg ik steevast de volgende foutmelding: "De host mail kan niet gevonden worden. Controleer of u de naam van de server juist hebt ingevoerd. Account: 'mail', Server: 'mail', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11001, Foutnummer: 0x800CCC0D" Weet iemand hier wellicht raad mee en kan daarmee bijdragen aan de oplossing van het probleem. Reactie behalve in het forum, ook op TvL@Home.NL zijn bijzonder welkom. Alvast bedankt voor de moeite Ton
Link naar reactie
Heren, Bedankt voor deze zeer snelle reactie. Inderdaad is de Router voorzien van een firewall en de poorten 110 en 25 voor de mail zijn open en 119 voor News. En neen, bij @home hoeft daar verder niets bij vermeld; Mail en News zijn de benamingen voor de respectievelijke servers. Bedankt, maar ik ben dus nog even ver van huis. Wie o wie helpt mij uit de brand.
Link naar reactie
[quote:2d7bb15dfd] Op 14-02-2002 15:49, schreef Amadeiro: Heren, Bedankt voor deze zeer snelle reactie. Inderdaad is de Router voorzien van een firewall en de poorten 110 en 25 voor de mail zijn open en 119 voor News. En neen, bij @home hoeft daar verder niets bij vermeld; Mail en News zijn de benamingen voor de respectievelijke servers. Bedankt, maar ik ben dus nog even ver van huis. Wie o wie helpt mij uit de brand. [/quote:2d7bb15dfd] Ik gebruik voor : mail mail.home.nl nieuwsgroepen news.rdc1.ov.nl.home.com (Noord) of news.rdc1.nb.nl.home.com (Zuid) De news servers hebben meerdere namen maar verwijzen allemaal naar de 2 servers waarvan de Noordserver de beste schijnt te zijn. dat mail en news "namen" niet meer werken kan met de DNS en proxy instellingen op je router komen. Ik had dit probleem met FreeSco ook, maar de boven genoemde namen werken altijd. Peter [ Dit Bericht is bewerkt door: Krekel op 2002-02-14 23:21 ]
Link naar reactie
BEDANKT Peter, Kijk, DAAR heb ik wat aan. Het werkt nu feilloos, het moest iets te maken hebben met de 'tussenbouw'van de Router. En Sorry muiter of ruiter uit Alkmaar, je zat in de goede hoek. Alleen IK uit van de info welke @Home verstrekt en die is erg summier. Maar goed, opgelost is opgelost en nogmaals bedankt voor de goede suugesties allemaal. Ton
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...