Ga naar inhoud

is isdn kabel het zelfde als utp cat 5 kabel wie weet het an


anoniem

Aanbevolen berichten

beste forummensen, ik had een vraagje is isdn kabel het zelfde als gewone utp kabel cat 5 want dat staat wel op de kabel op citeer: cat 5 utp 24 awg 2 pairs e138922 R awm2835 60 C csa ll 81295 ft4 etl vertfied EiA/Tia-568A evernew-cm G1F506 Weet iemand waar dit allemaal over gaat en is dit het zelfde als utp cat 5 dat ik gewoon tussen switch en netwerkkaart kan gebruiken? Alvast bedankt groetjes Marc
Link naar reactie
ehhh.... isdn kabel (zoals je die bij primafoon koopt) is niet meteen utp cat.5 Maar utp cat.5 kun je wel als isdn kabel gebruiken :grin: Bij de primafoon krijg je ook wel us gewone 4 aderige telefoonkabel voor isdn (tenminste dit kun je ervoor gebruiken. Maar in ieder geval die kabel die je beschrijft moet goed zijn... :wink:
Link naar reactie
op de kabel die ik heb gekocht staat dat dus nu wat ik daarstraks citeerde cat 5 utp 24 awg 2 pairs e138922 R awm2835 60 0 csa ll 81295 ft 4 etl vertfied EiA/Tia-568A ik heb die kabel nog niet uit de verpakking gehaald omdat ze mijn bij de gama vertelde dat dat de zelfde kabel is als normale utp Cat 5 kabel? dus ik weet niet of dat waar is moet ik hem terug brengen of zou hij het wel doen. Het gaat er gewoon om dat ik hem doormidden snijdt en er een gewone utp kabel van maak maar zouden er 8 van die aders in zitten? voor utp (kan iemand dat lezen van wat ik daarnet citeerde wat er op stond) want gewone utp kabel is best prijzig denk ik of niet?? Groetjes Marc Alvast bedankt
Link naar reactie
Zoals er al op staat is het een utp cat5 kabel met maar twee twisted pairs, dus maar 4 aders. De primafoonwinkel verkoopt deze kabel ook per meter. Ze hebben ook kabel die als isdn gemerkt is. Ik weet niet waar het verschil in zit, maar bij de primafoonwinkel werd me verteld dat ze tegenwoordig meestal ook deze kabel gebruiken bij het aanleggen van isdn. Zoals Ruud al schrijft heb je aan 4 aders genoeg, maar moet je wel de connectors goed aansluiten. Ik heb met deze kabel een netwerkje van twee computers en adsl-modem gemaakt. Werkt prima. Jan
Link naar reactie
[quote:b5976607db] Op 14-02-2002 11:38, schreef Mithrandir: gewone utp kabel mag zeker niet meer dan 2 euro per meter kosten. [/quote:b5976607db] Das wel heel erg duur.... Ik heb vanmiddag nog 20 m gekocht voor € 0,45 per meter. + € 2 voor de stekkertjes. Aansluiten kabels: Schema 1: pin 1: groen-wit pin 2: groen pin 3: oranje-wit pin 4: blauw pin 5: blauw-wit pin 6: oranje pin 7: bruin-wit pin 8: bruin Schema 2: pin 1: oranje-wit pin 2: oranje pin 3: groen-wit pin 4: blauw pin 5: blauw-wit pin 6: groen pin 7: bruin-wit pin 8: bruin Voor een rechte kabel gebruik je aan beide kanten schema 2. Voor een crosskabel gebruik je plug 1 schema 1 en voor plug 2 schema 2. (Dit schema komt zo uit het boek 'snelgids netwerken thuis'. Ik ga morgen zelf testen of het klopt wanneer ik mijn 20 m kabeltje ga maken. Ik laat wel horen of het schema OK is.
Link naar reactie
De kabel die je beschrijfd is utp ja.... en deze kun je ervoor gebruiken. Alleen moet je ervoor zorgen dat de stekkertjes (als ze eraan zitten) goed gemonteerd zitten voor "Netwerk kabels" en niet voor "ISDN" anders moet je er nieuwe aanzetten volgens het schema van Sjoerd. En in de meeste gevallen is ISDN kabel het zelfde als UTP cat5 maar je kunt ook gewone 4aderige telefoonkabel gebruiken voor ISDN. Soms verkoopt men dus ook 4ad. kabel voor ISDN, en deze is dus niet te gebruiken... Verders zou ik nooit die troep van de Gamma kopen.... maar goed, dat is aan jou. Freaker (voorheen ...:::TUX:::...) _________________ Beter lullen over je fiets dan fietsen over je lul [ Dit Bericht is bewerkt door: Freaker op 2002-02-24 12:41 ]
Link naar reactie
Ik heb ook die gamma kabels gekocht (moest naar zolder en weer terug) het gekke was toen (9 maanden terug ofzo) dat ze zowel 4 aderig en 8 aderige kabel hadden, in dezelfde verpakking met erop dat het 8 aderig was! het is gewoon cat 5, werkt bij mij uitstekend (100 Mbit) was in ieder geval een heel stuk goedkoper dan bij een computer winkel (ik was nu 25 gulden kwijt voor 20 meter) euhhh...50 eurocent per meter ofzo??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...