Ga naar inhoud

Geen internetverbinding via de cliënt ?? HELP!!


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 XP-pc's in een netwerk thuis. allebei een realtek netwerkkaart. 2 maanden lang liep alles perfekt. Intern netwerk prima, over en weer schijven benaderbaar, netwerkprinter deed het en allebei internet dmv ICsharing van XP. Sinds een dag of 10 ineens, en zonder voor mij aanwijsbare oorzaak, kan ik vanaf de cliënt geen intenetverbinding meer krijgen. Ik begrijp er absoluut niks van. Instellingen netwerk: host: IP vast 192.168.0.1 subnetmask 255.255.255.0 cliënt: ip VAST 192.168.0.3 subnetmask 255.255.255.0 standaard gateway 192.168.0.1 dns server 192.168.0.1 Wat ik ook doe, het resultaat blijft hetzelfde: Intern netwerk perfekt, schijven benaderbaar, printer vanaf beide pcs benaderbaar, pingen over en weer prima, alleen geen internet vanaf de cliënt. Misschien ben ik al de zoveelste die hier zo'n probleem neerzet, maar ik heb veel gezocht hier en alles geprobeerd (o.a. Allaboard), maar ik begrijp niet wat er mis kan zijn. Please help me.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik had twee weken geleden ICS gezet op het netwerkje van een collega. Werkte meteen, zowel IE als outlook express. Toen sloten we een scanner aan op de usb (of parallelle)-poort van de clientmachine, en dat was het einde van die internetdeling. Wat we ook probeerden, het lukte niet meer. Gisteren hebben we het opgelost: vul op de clientmachine zowel de primaire als de secundaire dns-adressen in, ook al heb je als gateway 192.168.0.1 staan! Kijk bij Outlook Express (deed het toen nog niet) even bij instellingen-verbindingen-geavanceerd en klik op de default-knop bij de poort-waarden. Waarom het na de eerste keer installeren allemaal vlot werkte en (direct na het aansluiten van die scanner) toen niet meer mag Jehova weten; blijkbaar zijn een hoop instellingen verloren gegaan. Piet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...