Ga naar inhoud

ADSL connected, maar geen data-transport


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerkje met 3 PC's. De ADSL internet aansluiting op PC 1 werkt correct (hierop Wingate server geinstalleerd). Maar als ik via de andere (client) PC's wil internetten, melden deze: "connecting to PC 1" maar verder gaan ze niet. Als ik na bijvoorbeld 10 minuten dit annuleer vraagt de client PC: Do you want to disconnect? Ik ben echter niet connected, want er komt geen data-transport op gang, maar als ik Yes aanklik is ook gelijk PC 1 disconnected. De drie PC's draaien alle W 98 en op PC 1 is een Intern ADSL modem aanwezig. Vroeger had ik een extern kabel modem /netwerk en dat werkte goed; ik heb de instellingen van die set-up overgenomen. Heeft iemand een advies voor mij? PaulusP [ Dit Bericht is bewerkt door: PaulusP op 2002-02-10 14:49 ]
Link naar reactie
Hallo Hipapipa, Ja, dat is inderdaad het geval. Uiteindelijk heb ik op een forum van Deerfield (de producent van Wingate) het antwoord gevonden. Er waren daar meer mensen met hetzelfde probleem. Het is dus nu opgelost: in een netwerk met een intern modem moet Wingate gewoon heel anders worden opgezet dan met een extern modem (en dus 2 ethernet kaarten). Toch mijn dank voor je belangstelling.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...