Ga naar inhoud

client vindt alleen zichzelf


anoniem

Aanbevolen berichten

Gek word ik van ons schoolnettwerk... nu vinden een aantal clients alleen zichzelf terwijl er niets is veranderd. Ze draaien onder dezelfde werkgroep, alles is geshared.... netbui/ipx/tcp protocollen.... Een nieuwe UTPkabel van mijn huis naar school werkt alleen op 10 Mb terwijl de vorige kabel (helaas kapotgeschoffeld dioor de tuinman) wel op 100 Mb werkte... Uiteraard wel het goede bekabelingsschema gebruikt en kabels doorgemeten... al;les lijkt perfect.. wie helpt mij uit de brand
Link naar reactie
Bedankt voor het snelle antwoord.... ikzelf doe het systeembeheer maar als directeur, docent en soms ook manusje van alles (vandaag magazijn opgeruimd) heb ik het netwerk aangelegd.. het geheel draait maar sommige pc's vinden alleen binnen de werkgroep zichzelf... Ik heb toentertijd de tip gekregen om die drie protocollen te configureren... is dat niet goed dan ??? Ik zelf dacht dat tcp/icp voldoende was (?) 2e probleem is dat ik nu thuis met 10 Mb zit te werken terwijl vroeger 100 Mb mogelijk was (dit werd ook aangegeven door m'n 10/100 Mb switch) nu een nieuwe switch en niets..als ik een oude hub van 10 mb probeer dan heb ik geen problemen..... graag je hulp
Link naar reactie
In principe zou je moeten kunnen volstaan met enkel het TCP/IP protocol, tenzij je ook met Novell werkt in het netwerk. Dat zou ik eerst eens goed gaan opzetten. Voor wat betreft die 10mbit lijn, aan de kabel kan het niet liggen, dus het zit hem in de instellingen van de netwerkkaarten waartussen de kabel aangesloten zit. Zet deze qua snelheid beiden eens op "auto select" zodat de netwerkkaarten zelf op 100mbit gaan draaien indien de hardware netwerkverbindingen dit toestaan.
Link naar reactie
Bedankt voor je hulp, ik kom echter toch niet verder.... de clients vinden alleen zichzelf..... vwb die kabel en 10 Mb ipv 100 Mb... beide adapters staan op auto.... nu zit ik bijv. op school en werk op 100 Mb... zit ik thuis dan met een nieuwe switch op 10 Mb (ik heb 2 kabels lopen en op beide gaat ie niet op 100 Mb) graag je hulp en meedenken
Link naar reactie
Bedankt voor je hulp, ik kom echter toch niet verder.... de clients vinden alleen zichzelf..... vwb die kabel en 10 Mb ipv 100 Mb... beide adapters staan op auto.... nu zit ik bijv. op school en werk op 100 Mb... zit ik thuis dan met een nieuwe switch op 10 Mb (ik heb 2 kabels lopen en op beide gaat ie niet op 100 Mb) graag je hulp en meedenken
Link naar reactie
Bedankt voor je hulp, ik kom echter toch niet verder.... de clients vinden alleen zichzelf..... vwb die kabel en 10 Mb ipv 100 Mb... beide adapters staan op auto.... nu zit ik bijv. op school en werk op 100 Mb... zit ik thuis dan met een nieuwe switch op 10 Mb (ik heb 2 kabels lopen en op beide gaat ie niet op 100 Mb) graag je hulp en meedenken
Link naar reactie
Bedankt voor je hulp, ik kom echter toch niet verder.... de clients vinden alleen zichzelf..... vwb die kabel en 10 Mb ipv 100 Mb... beide adapters staan op auto.... nu zit ik bijv. op school en werk op 100 Mb... zit ik thuis dan met een nieuwe switch op 10 Mb (ik heb 2 kabels lopen en op beide gaat ie niet op 100 Mb) graag je hulp en meedenken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...