Ga naar inhoud

Windows XP netwerk met Netbeui, heel appart.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem. Ik zit in een netwerk met drie computers en alle drie zitten via een hub op internet aangesloten en ook alle drie in een ander subnet. Met TCP/IP kan ik dus geen netwerk maken. Mijn computer draait Windows XP de andere Windows Me en 98. Ter info, voor alles wat ik heb gedaan heb ik TCP/IP uitgezet, om zeker te weten dat hij daar niet mee communiceert. Nu heb ik Netbeui erop gezet, om daarmee een netwerk te maken. Ik kan met mijn XP machine de andere twee computers niet zien, maar de andere twee computers elkaar wel. Nou is het mooie van alles dat als ik mijn laptop (Windows 2000) aansluit op het netwerk, ik met mijn XP machine wel kan communiceren met de laptop. En de laptop kan ook nog es communiceren met de andere computers! Dus: Laptop (Windows 2000) kan alles zien. XP machine ziet alleen laptop. ME en 98 machines zien elkaar en de laptop. Iemand een id hoe dit voor elkaar gekomen is en nog beter, wat ik er aan moet doen om hem helemaal goed te krijgen?
Link naar reactie
Wat je het beste kan doen om er voor te zorgen dat je elke computer in het netwerk kan zien ( ongeacht achter welke computer je zit ) gebruik bij je win2k en je XP Computer gewoon het TCP-IP protocol op je Win 98 en ME computer stel je TCP-IP MET NETBIOS ondrsteuning aan geschakeld in _________________ Zo Niet .....Dan Toch [ Dit Bericht is bewerkt door: Lars The 18Th op 2002-01-24 16:40 ]
Link naar reactie
[quote:317c8614c3] Op 24-01-2002 16:38, schreef Lars The 18Th: Wat je het beste kan doen om er voor te zorgen dat je elke computer in het netwerk kan zien ( ongeacht achter welke computer je zit ) [/quote:317c8614c3] Dit was de opzet van het geheel... :s [quote:317c8614c3] gebruik bij je win2k en je XP Computer gewoon het TCP-IP protocol [/quote:317c8614c3] Ik vraag me af waarom er altijd mensen zijn die niet goed lezen. TCP/IP kan ik niet gebruiken ik zit met die computers in een ander subnet *zucht*.
Link naar reactie
[quote:b1f66933da] Op 25-01-2002 12:42, schreef Hipapipa: Dat maakt niet uit, zo werkt het bij bedrijven ook... [/quote:b1f66933da] En hoe zijn die verschillende subnets gekoppelt onderling? Back on-topic: - Staat OVERAL file & printersharing aan? - Staat er $ voor een bepaalde share? - Rechten allemaal goed? (voor zover je die hebt uiteraard) vraagje trouwens aan je: Waarom hebben de computers verschillende subnetmaskers? Hangen ze al een LAN ofzo?
Link naar reactie
[quote:d8d4d1812d] Op 25-01-2002 12:42, schreef Hipapipa: Dat maakt niet uit, zo werkt het bij bedrijven ook... [/quote:d8d4d1812d] Kerel, bij bedrijven zit het met een router, en die heb ik niet. [quote:d8d4d1812d] Op 25-01-2002 13:29, schreef Zippo: vraagje trouwens aan je: Waarom hebben de computers verschillende subnetmaskers? Hangen ze al een LAN ofzo? [/quote:d8d4d1812d] Ik heb al gezegd, dat ik met alle computers op internet zit, en je een ip toegewezen krijgt. Daarom in een ander subnet. En sowieso alle computers kunnen één of meer computers zien, dus ja, ik heb printer & filesharing aan en ja, ik heb $ voor de shares (hoewel dit niet nodig is om de computer te zien) en dan heb ik natuurlijk ook de rechten goed staan.
Link naar reactie
[quote:a2bbe36818] Op 28-01-2002 8:12, schreef sjouken: Je kan NetBui (normaal gesproken) ook niet routeren. Om NetBui te gebruiken moet je ook in hetzelfde subnet zitten. Suc6 John [/quote:a2bbe36818] Ik weet wel dat je netbeui niet kunt routeren net als ipx, maar we zitten ook gewoon direct op een hub, dus het zou gewoon moeten werken.
Link naar reactie
Dus werkt het niet, je hebt toch al subnetten gemaakt (dit staat in je eerste melding) en van het ene subnet (waar jouw PC in staat met zijn eigen IP-address met NetBui-naam kan je al niet naar een ander subnet. Want op dat moment moet je namelijk gaan routeren om het aan elkaar ---------------- Ik haat eigenwijze smurfen
Link naar reactie
[quote:e170a67477] Op 29-01-2002 13:16, schreef sjouken: Dus werkt het niet, je hebt toch al subnetten gemaakt (dit staat in je eerste melding) en van het ene subnet (waar jouw PC in staat met zijn eigen IP-address met NetBui-naam kan je al niet naar een ander subnet. Want op dat moment moet je namelijk gaan routeren om het aan elkaar ---------------- Ik haat eigenwijze smurfen [/quote:e170a67477]Pff, kerel. Ik heb subnetten gemaakt met TCP/IP, ik zit wel op dezelfde hub. Netbeui kent deze subnetten helemaal niet, omdat die alleen van toepassing zijn op TCP/IP. Directe verbinding dus, zonder subnetten met Netbeui Met subnetten met TCP/IP ------------------ Ik haat zeurderige niet snappende smurfen.
Link naar reactie
Ik heb weinig verstand van netwerken - dus niet meteen boos worden. Maar in de release notes op de XP cdrom staat quote Oudere netwerkonderdelen De volgende oudere protocollen worden niet meer ondersteund in Windows XP: NetBEUI, een niet-routeerbaar protocol DLC, een niet-routeerbaar protocol AppleTalk, een protocol dat wordt gebruikt met Apple-computers Deze protocollen worden vervangen door overeenkomstige functies van de TCP/IP-protocolsuite. unquote [ Dit Bericht is bewerkt door: Koos op 2002-02-01 22:26 ] ----------- ik haat niet werkende netwerken [ Dit Bericht is bewerkt door: Koos op 2002-02-01 22:29 ]
Link naar reactie
[quote:69f17528d5] Op 01-02-2002 22:23, schreef Koos: Ik heb weinig verstand van netwerken - dus niet meteen boos worden. Maar in de release notes op de XP cdrom staat quote Oudere netwerkonderdelen De volgende oudere protocollen worden niet meer ondersteund in Windows XP: NetBEUI, een niet-routeerbaar protocol DLC, een niet-routeerbaar protocol AppleTalk, een protocol dat wordt gebruikt met Apple-computers Deze protocollen worden vervangen door overeenkomstige functies van de TCP/IP-protocolsuite. unquote [ Dit Bericht is bewerkt door: Koos op 2002-02-01 22:26 ] ----------- ik haat niet werkende netwerken [ Dit Bericht is bewerkt door: Koos op 2002-02-01 22:29 ] [/quote:69f17528d5]Het wordt niet meer standaard ondersteund, maar je kunt het protocol nog wel toevoegen. En eh, niet dat ik snel boos wordt, maar sommige mensen blijven drammen en gaan zeuren over smurfen :razz:
Link naar reactie
Dit probleem ben ik ook al een keer tegengekomen. Omdat ik toch alles via TCP/IP wilde doen en ik het voordeel had dat ik een router achter PC's had staan maakte ik gebruik van die enge WINServer. Nadeel is wel dat al het verkeer via de gateway gaat. Het grappige was echter dat toen ik de XP machine in een domein gooide dat NETBeui wel werkte (en 2 maal zo snel als TCP/IP natuurlijk). Sorry voor het niets zeggende berichtje maar misschien helpt je dit wel om zelf verder te zoeken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...