Ga naar inhoud

Netwerk XP-prof>XP-home (laptop) lukt niet!


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb de vele tips gevolgd op deze forum, maar het lukt me steeds niet om het probleem op te lossen. Situatie: desktop> XP-prof crosskabel Chello (werkt) card:Realtek RTL8139: ip adress 192.168.1.1 subnet mask: 255.255.255.0 Laptop> XP-Home card: Realtek RTL 8139 1394 connection adapter Networkbridge Mac Bridge Miniport, ip adress ingesteld op : 192.168.1.2 subnet mask: 255.255.255.0 conectie crosskabel is goed. Beide icontjes te zien. Pingen lukt niet! Vanaf desktop : ping 192.168.1.1 melding: request timeout. Laptop zelfde verhaal: ping 192.168.1.2 Firewalls zijn uitgeschakeld! Wizards van XP bieden geen uitkomst! Krijgt er slapeloze nachten van! Can somebody help me!
Link naar reactie
informatie van mijn desktop: Ethernet adapter Local Area Connection 4: Connection-specific DNS Suffix . : Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethe rnet NIC #2 Physical Address. . . . . . . . . : 00-50-FC-45-63-A0 Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No iP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway . . . . . . . . . : Ethernet adapter Local Area Connection: op mijn laptop: decription: Mac Bridge Miniport DHCP enabled: no ip adress: 192.168.1.2 subnet mask: 255.255.255.0 Hoe zou ik verder moeten handelen? [ Dit bericht is bewerkt door: watje op 2002-04-03 16:05 ]
Link naar reactie
Het lijkt er op dat het ip adress goed toegewezen is. Ik heb vernomen dat XP standaard een firewall actief zet op verbindingen. Die zou je uit moeten kunnen schakelen bij eigenschappen van de lan verninding. Zal in een van de tabbladen zitten. Gaat er wel een lampje op de netwerk kaart branden als er bij beide comps de crosslink kabel in zit ? (als er een lampje op zit tenminste) Zoniet dan is de kabel misschien niet goed. Je kunt proberen om de Chello kabel eens in de andere netwerk kaart te prikken en kijken of het lampje dan gaat branden. Dan weet je in elk geval dat het niet aan de kaart ligt. Verwijder trouwens ff de info onder Ethernet adapter Local Area Connection: Connection-specific DNS Suffix . : a2000.nl uit je bericht. Die info is van je interverbinding en hoeft niemand te weten.
Link naar reactie
NoZtra, ik heb gedaan wat je zei, maar niets. Heeft het misschien hier iets mee te maken: op laptop heb ik bij Network Bridge als: ip adress: 192.168.1.2 en submask: 255.255.0.0. en bij Realtek als ip169.254.197.129 is een automatic Private address met submask: 255.255.0.0. _________________ Alvast bedankt voor jullie reaktie! [ Dit bericht is bewerkt door: watje op 2002-04-03 21:00 ]
Link naar reactie
Uit je ipconfig: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethe rnet NIC #2 DAAR zit het probleem, #2! Er is dus al een keer een stel drivers geïnstalled voor dezelfde kaart, #1, die kaart heb je vervolgens eruit gehaald of verplaatst, die is dus nergens meer te vinden in je system of network zut, maar staat nog wel in je registry. Het IP van die kaart zal conflicteren met het IP van deze, zelfde eens gehad op Win2K, normaal doettie het wel als alles hetzelfde is, maar als die eerste zonder IP of met hele afwijkende info is ingesteld werkt 't niet echt. Dat zal wroeten in je registry worden, ik weet niet hoe of waar, ik heb zelf Win2K opnieuw installed omdat er meer problemen waren... Succes
Link naar reactie
Is info voor win2000. Maar zal ook wel voor XP werken. Q. I want to swap my Windows 2000 server NIC with a Gigabit Ethernet adapter. I can disable the NIC, but I'm told the IP address is assigned to another adapter. A. This situation is a good example of a relatively easy task in NT 4.0 that has become a hidden and difficult task in Win2K. Let's start with the IP address problem. You can get the error message you refer to even when you simply move the NIC from one PCI slot to another. To do away with the annoying message, you must delete the old NIC from Win2K Device Manager. Open a command-prompt window and enter the commands set devmgr_show_nonpresent_ devices=1 start devmgmt.msc The first command permits Device Manager to show phantom devices; the second command launches Device Manager. From Device Manager's menu bar, select View, Show hidden devices. Expand the Network Adapter node, and delete the old adapter. [ Dit bericht is bewerkt door: bosjvd op 2002-04-03 21:55 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...