Ga naar inhoud

Alcatel usb adsl modem


anoniem

Aanbevolen berichten

Volgens de verkoper van KPN MXstream zou ik met bovenstaand adsl modem niet meerdere computers van mijn adsl aansluiting gebruik kunnen laten maken. Volgens mij is dat onzin. Ik kan gewoon een netwerkje aanleggen en mijn internet verbinding delen. Voor ik echter tot aanschaf overga (netwerkkaarten, hub, kabels) wil ik dit zeker weten. Kan ik mijn verbinding delen, al is het een alcatel usb adsl modem?
Link naar reactie
Als ie officieel niet kan sharen zullen ze wel hun best hebben gedaan om dat op 1 of andere manier te voorkomen in Windows. Kun je natuurlijk gewoon uitwijken naar freesco ofzo. Maar het gaat over een USB modem, en USB had tot voor kort een wat "gebrekkige ondersteuning" wat USB betreft. Freesco doet het volgens mij nog steeds niet daarmee. Ik weet niet of je met bijv. smoothwall ver komt. Je zou ook een volwaardige linuxinstallatie op een bak kunnen doen (mandrake/suse/redhat) en die de verbinding laten delen. Vooral de grotere en bekendere distro's hebben een redelijke USB ondersteuning volgens mij. Maar goed, bovenstaande in alleen echt aan te raden als je een beetje thuis bent in Linux.
Link naar reactie
Je kunt met dat modem je internetverbinding gewoon delen. Ik heb het hier draaien met twee W98 en een W2000 machines met gebruikmaking van ICS. Bij mij is het wel zo ingesteld dat de PC waar het modem aan hangt altijd aan moet staan als de andere twee willen internetten. Het is ook mogelijk om vanaf iedere PC in te loggen zonder dat de andere PC's aan staan, maar daar heb ik geen verstand van. Op dit forum zijn diverse berichten te vinden waar uitgelegd wordt hoe je dat moet doen als dat is wat je wilt. Groeten Joop
Link naar reactie
Ik maak zelf ook gebruik van een MxStream USB modem en deel deze via een proxyserver (proxyi van analogx http://www.analogx.com ) over het netwerk. Draytek heeft zelfs een router voor dit modem, de Vigor 2200USB. Deze is voor zover ik heb kunnen bekijken het goedkoopst bij http://www.chicon.com , nl. 235 Euro (incl.) Suc6
Link naar reactie
[quote:1dea20bf0b] Op 09-04-2002 13:31 schreef ruffalo: Volgens de verkoper van KPN MXstream zou ik met bovenstaand adsl modem niet meerdere computers van mijn adsl aansluiting gebruik kunnen laten maken. Volgens mij is dat onzin. Ik kan gewoon een netwerkje aanleggen en mijn internet verbinding delen. Voor ik echter tot aanschaf overga (netwerkkaarten, hub, kabels) wil ik dit zeker weten. Kan ik mijn verbinding delen, al is het een alcatel usb adsl modem? [/quote:1dea20bf0b] JA. D.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...